Drágulnak a lapok
A kiadók nagy része jelentősen emelheti a lapok és magazinok árait, ha tartani akarja eredményeit - reagált az Országgyűlés csütörtöki végszavazása után a 15 százalékos forgalmi adóval sújtott sajtótermékekkel kapcsolatban Papp Béla, a Ringier Kiadó Kft. ügyvezető igazgatója. Hangsúlyozta: kudarcként értékeli a döntést. A legnagyobb példányszámú bulvárlap, a Blikk mellett többek között a Nemzeti Sportot és a Magyar Hírlapot kiadó társaság vezetője elmondta: több termékük is érintett lesz az áremelkedésben, végleges döntés még nem született.
A Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) is sajnálattal vette tudomásul, hogy a 15 százalékos áfakulcs alá kerültek a lapok. Szabó György, az MLE elnöke, egyben a Sanoma Budapest Kiadói Rt. vezérigazgatója lapunknak elmondta: a magasabb áfával megváltozhatnak a médiafogyasztási szokások, a dráguló lapok miatt ugyanis még többen választhatják majd a televíziókat. A Sanoma Rt. összes kiadványa esetében emelkednek az árak - mondta Szabó György. Hangsúlyozta azt is: újra kell gondolni az új magazinok indításának tervét is. Hozzátette: a 2 milliárd forintos pluszáfaelvonás azért is súlyosan érinti a médiapiacot, mert ebből az összegből évente összesen 15 havilapot lehetne bevezetni.
Szabó György elmondta azt is: elképzelhetetlennek tartja, hogy hosszú távon az európai uniós átlagot jóval meghaladó áfakulcs alá tartozzanak a lapok, és további lépéseket, új tárgyalásokat kezdeményeznek a kormánnyal, hogy 2005-től átcsoportosíthassák az alacsonyabb, ötszázalékos áfakörbe a lapokat és a magazinokat.


