Az egyre jobban koncentrálódó zenepiacon könnyen elképzelhető, hogy mégsem az egyetlen nagy önálló lemeztársaság, a londoni EMI vásárolhatja meg az amerikai Time Warner zenei részlegét, a Warner Musicot. A The Wall Street Journal (WSJ)
értesülése szerint Edgar Bronfman, a Seagram Co. volt elnöke vezette befektetőcsoport 2,5 milliárd dolláros ajánlatot tesz a teljes zenei részlegre, és ezzel a lépéssel új helyzet áll elő.
Az EMI egymilliárd dollár készpénzt és 20-25 százalékos EMI-részesedést kínált eddig az üzlet fejében. Amíg azonban Edgar Bronfman a teljes lemezkiadóra igényt tart, addig az angol társaságot elsősorban csak a gyártás érdekelte, a kiadásra és a forgalmazásra nem pályázott.
Az EMI tranzakcióját ugyanakkor az is megnehezítheti, hogy a japán Sony Corp. és a német Bertelsmann AG már november elején megállapodott saját zenei részlegeik: a Sony Music és a BMG egyesítéséről, így kérdéses hogy az EMI és a Warner Music fúzióját jóváhagynák-e a felügyeletek az Egyesült Államokban és az Európai Unióban.
A világ lemezpiacán jelenleg több mint 25 százalékos részesedésével a Vivendihez tartozó Universal Music a piacvezető. A Sony és a BMG fúziójával létrejövő társaság is közel azonos részesedéssel bír majd, és hasonló méretű lemezbirodalom születne az EMI és a Warner Music egyesülésével is. A Time Warner csütörtökön tárgyal a lehetőségekről, a végleges jóváhagyás azonban egyik részről sem várható még a héten.
Edgar Bronfman a Seagram likőripari társaságot még az 1990-es évek elején alakította át szórakoztatóipari vállalkozássá, megvásárolta az amerikai Universal Studiost. A milliárdos üzletember 2003 elején befektetői csoportot hozott létre, hogy megszerezze a Vivendi teljes amerikai szórakoztatóipari részlegét, az üzlet azonban nem jött létre. A Vivendi üzletágat a General Electrichez tartozó NBC televíziós társaság vásárolhatja meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.