EMI: eleshet az USA-beli üzlettől
Az egyre jobban koncentrálódó zenepiacon könnyen elképzelhető, hogy mégsem az egyetlen nagy önálló lemeztársaság, a londoni EMI vásárolhatja meg az amerikai Time Warner zenei részlegét, a Warner Musicot. A The Wall Street Journal (WSJ)
értesülése szerint Edgar Bronfman, a Seagram Co. volt elnöke vezette befektetőcsoport 2,5 milliárd dolláros ajánlatot tesz a teljes zenei részlegre, és ezzel a lépéssel új helyzet áll elő.
Az EMI egymilliárd dollár készpénzt és 20-25 százalékos EMI-részesedést kínált eddig az üzlet fejében. Amíg azonban Edgar Bronfman a teljes lemezkiadóra igényt tart, addig az angol társaságot elsősorban csak a gyártás érdekelte, a kiadásra és a forgalmazásra nem pályázott.
Az EMI tranzakcióját ugyanakkor az is megnehezítheti, hogy a japán Sony Corp. és a német Bertelsmann AG már november elején megállapodott saját zenei részlegeik: a Sony Music és a BMG egyesítéséről, így kérdéses hogy az EMI és a Warner Music fúzióját jóváhagynák-e a felügyeletek az Egyesült Államokban és az Európai Unióban.
A világ lemezpiacán jelenleg több mint 25 százalékos részesedésével a Vivendihez tartozó Universal Music a piacvezető. A Sony és a BMG fúziójával létrejövő társaság is közel azonos részesedéssel bír majd, és hasonló méretű lemezbirodalom születne az EMI és a Warner Music egyesülésével is. A Time Warner csütörtökön tárgyal a lehetőségekről, a végleges jóváhagyás azonban egyik részről sem várható még a héten.
Edgar Bronfman a Seagram likőripari társaságot még az 1990-es évek elején alakította át szórakoztatóipari vállalkozássá, megvásárolta az amerikai Universal Studiost. A milliárdos üzletember 2003 elején befektetői csoportot hozott létre, hogy megszerezze a Vivendi teljes amerikai szórakoztatóipari részlegét, az üzlet azonban nem jött létre. A Vivendi üzletágat a General Electrichez tartozó NBC televíziós társaság vásárolhatja meg.


