Erősödtek a világ vezető reklámügynökségei 2004 harmadik negyedévében. A rangsorban elsőnek számító Omnicom 15, az őt követő Interpublic pedig 2,3 százalékkal növelte árbevételét az említett időszakban. Az angol WPP és a francia Publicis számára is jól alakult a reklámpiac. Az Havas ugyanakkor forgalmának csökkenéséről adott számot.
Mindannyian leszögezték: az USA-ban folyamatosan fejlődés érezhető, s további növekedés várható Ázsiában is. Az európai reklámpiac azonban még mindig gondban van - véli Maurice Levy, a Publicis elnöke. A következő évben Európában a portugáliai labdarúgó Európa-bajnokság és az athéni olimpia jelentheti a pezsgés megindulását a reklámpiacon, míg az USA-ban az év végi elnökválasztás növelheti tovább a hirdetési kedvet.
A Saatchi & Saatchit és a Fallon Worldwide-ot is soraiban tudó Publicis 56 százalékkal, 1,06 milliárd dollárra növelte árbevételét a harmadik negyedévben a korábbi esztendő azonos időszakához képest. Igaz, a nagymértékű emelkedés főképp a Leo Burnett-felvásárlásnak köszönhető. A Publicis szerint a legnagyobb árbevétel-növekedést az amerikai piac produkálta, 4,1 százalékkal. Európában ugyanakkor 3,3-del esett a forgalmuk.
Az Havas számára rosszabbul alakult a vizsgált időszak. A társaság 432 millió dolláros árbevétele 15,8 százalékkal kevesebb, mint 2002 azonos időszakában. Eredményei a második negyedévben nőttek. Alain de Pouzi-
lhac, a cég elnöke szerint ha nem számolnak az eladásra szánt részlegeik eredményeivel, akkor csak kétszázalékos csökkenést kell elkönyvelniük. Hozzátette: nem várnak jelentős változást az év hátralévő részében.
A világ harmadik legnagyobb reklámügynökségeként nyilvántartott, londoni székhelyű WPP 11 százalékkal, 1,7 milliárd dollárra növelte harmadik negyedéves árbevételét. A WPP szerint Nagy-Britannia a leghatékonyabb európai reklámpiac, a legjelentősebben fejlődő területként Ázsiát és Latin-Amerikát jelölték meg. Sir Martin Sorrell, a WPP vezérigazgatója szerint az idei év nem alakul olyan kellemetlenül, mint a tavalyi. Jövőre 3-4 százalékos növekedést vár.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.