BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új Lufthansa-partner Ferihegyen

A jövőben a fő megrendelő Lufthansától független Austrian Airlines is a Lufthansa Technik Budapesttel javíttatja repülőgépeinek egy részét. Ezzel csaknem teljesen lekötötték az itteni kapacitást, további bővülés csak a hatékonyság javításával, illetve a magyar jogszabályok merevségének feloldása után lehetséges.



A napokban beállt az Austrian Airlines első Airbus gépe a Lufthansa Technik (LHT) ferihegyi vállalata által bérelt hangárjába, s ezzel az LHT Budapest kilépett a külföldi piacra. Eddig csak a fő tulajdonos Lufthansa számára végeztek nagyjavítást Boeing és Airbus gépeken, összesen 19-en a meglévő két budapesti termékvonalon. A mostani szerződés hozzájárulhat ahhoz, hogy a tavalyi 5,1 milliárd forintos forgalom jövőre 5,8 milliárdra nőjön, s a nyereség néhány száz millió forint körül alakuljon.

Az osztrák légitársaság három éven keresztül 11 repülőgépét vizsgáltatja át Budapesten. A szerződésre a német cégcsoport írországi leányvállalata is esélyes volt, de végül a magyar mellett döntöttek - tudtuk meg Peter Ellison ügyvezető igazgatótól. Nem verseng a két nagy európai LHT-bázis, sőt, inkább folyamatos együttműködésről lehet beszélni, ami részben hozzásegített a budapesti vállalat felállításához és az első, átmeneti esztendő zökkenőmentes levezényléséhez - fűzte hozzá. Legutóbb például az ír és a budapesti cég informatikai, illetve humánerőforrás-rendszereinek a közös fejlesztéséről tárgyaltak.

Arra a kérdésünkre, hogy a Star Alliance globális légiszövetség más tagja, esetleg a szövetségen kívüli cég is érdeklődik-e az LHT két cégénél működő összesen hét termékvonal kihasználása felől, Allison kifejtette: egyelőre nem tudnak ilyenről, de nem kizárt. Bármiféle megrendeléshez azonban nagyon rugalmasan kell kialakítani a két bázist, így az ideiglenesen felszabaduló kapacitásokat leköthetik. A Budapestre is repülő és részben Lufthansa-tulajdonú Germanwings például az írországi cégnél végezteti javításait. Más filléres lé-gicég a közeljövőben nem nagyon várható, ugyanis azok zömmel teljesen új flottával működnek, ezek nagyjavítása csak a repülőgépek 5-8 éves korában válik esedékessé - magyarázta a vezető. A magyar jogszabályi környezet túlzott merevsége és az általános piaci helyzet egyelőre nem veti föl a budapesti kapacitás bővítését, ám az ágazat stabilizálódása, illetve a filléres cégek előretörése indokolttá teheti ezt középtávon.

A Lufthansa Technik Budapestet 2000-ben hozta létre a Lufthansa és a Malév 85:15 százalékos arányú tulajdoni hányaddal. A megalakuláskor 11 fős társaság ma 340 főt foglalkoztat. Eleinte a kevésbé képzett szakemberek aránya meghaladta az ötven százalékot. A folyamatos írországi, később budapesti képzés nyomán ma már az alkalmazottak több mint fele nagyon jól képzett, és a nemzetközi minőségbiztosítási rendszernek is megfelelő színvonalú képzettségi fokozatot ért el. Az ügyvezető igazgató szerint ezzel azt is bizonyítani akarják, hogy a külföldi befektetők igenis igénylik az itteni, jól képzett munkaerőt, és most már nem csupán az alacsony hozzáadott értékű munkákat hozzák Magyarországra.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.