A napokban beállt az Austrian Airlines első Airbus gépe a Lufthansa Technik (LHT) ferihegyi vállalata által bérelt hangárjába, s ezzel az LHT Budapest kilépett a külföldi piacra. Eddig csak a fő tulajdonos Lufthansa számára végeztek nagyjavítást Boeing és Airbus gépeken, összesen 19-en a meglévő két budapesti termékvonalon. A mostani szerződés hozzájárulhat ahhoz, hogy a tavalyi 5,1 milliárd forintos forgalom jövőre 5,8 milliárdra nőjön, s a nyereség néhány száz millió forint körül alakuljon.
Az osztrák légitársaság három éven keresztül 11 repülőgépét vizsgáltatja át Budapesten. A szerződésre a német cégcsoport írországi leányvállalata is esélyes volt, de végül a magyar mellett döntöttek - tudtuk meg Peter Ellison ügyvezető igazgatótól. Nem verseng a két nagy európai LHT-bázis, sőt, inkább folyamatos együttműködésről lehet beszélni, ami részben hozzásegített a budapesti vállalat felállításához és az első, átmeneti esztendő zökkenőmentes levezényléséhez - fűzte hozzá. Legutóbb például az ír és a budapesti cég informatikai, illetve humánerőforrás-rendszereinek a közös fejlesztéséről tárgyaltak.
Arra a kérdésünkre, hogy a Star Alliance globális légiszövetség más tagja, esetleg a szövetségen kívüli cég is érdeklődik-e az LHT két cégénél működő összesen hét termékvonal kihasználása felől, Allison kifejtette: egyelőre nem tudnak ilyenről, de nem kizárt. Bármiféle megrendeléshez azonban nagyon rugalmasan kell kialakítani a két bázist, így az ideiglenesen felszabaduló kapacitásokat leköthetik. A Budapestre is repülő és részben Lufthansa-tulajdonú Germanwings például az írországi cégnél végezteti javításait. Más filléres lé-gicég a közeljövőben nem nagyon várható, ugyanis azok zömmel teljesen új flottával működnek, ezek nagyjavítása csak a repülőgépek 5-8 éves korában válik esedékessé - magyarázta a vezető. A magyar jogszabályi környezet túlzott merevsége és az általános piaci helyzet egyelőre nem veti föl a budapesti kapacitás bővítését, ám az ágazat stabilizálódása, illetve a filléres cégek előretörése indokolttá teheti ezt középtávon.
A Lufthansa Technik Budapestet 2000-ben hozta létre a Lufthansa és a Malév 85:15 százalékos arányú tulajdoni hányaddal. A megalakuláskor 11 fős társaság ma 340 főt foglalkoztat. Eleinte a kevésbé képzett szakemberek aránya meghaladta az ötven százalékot. A folyamatos írországi, később budapesti képzés nyomán ma már az alkalmazottak több mint fele nagyon jól képzett, és a nemzetközi minőségbiztosítási rendszernek is megfelelő színvonalú képzettségi fokozatot ért el. Az ügyvezető igazgató szerint ezzel azt is bizonyítani akarják, hogy a külföldi befektetők igenis igénylik az itteni, jól képzett munkaerőt, és most már nem csupán az alacsony hozzáadott értékű munkákat hozzák Magyarországra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.