Négyszázmillió forint értékű osztrák megrendelést nyert el a MÁV-Tiszavas Kft. A miskolci cég 15 konténerszállító vasúti ikerteherkocsit gyárt és szállít az osztrák vasúttársaság (ÖBB) leányvállalatának, az Iwagnak. Az első szállítmány december utolsó napjaiban indult útnak, a többit e hónap végéig kell átadni - mondta lapunk érdeklődésére Fülöp Péter ügyvezető igazgató. Hozzátette, hogy a szerződés opciót ad további 50 darab ikerkocsi szállítására is. A vasúti teherkocsit a társaság szakemberei tervezték, prototípusa szinte kizárólag hazai beszerzésű anyagokból, saját kivitelezésben készült. A cég idei munkaellátottságát javítja az is, hogy a 440 embert foglalkoztató, a MÁV százszázalékos tulajdonában lévő társaság 40 darab szénszállító vasúti kocsi felújítására kapott megrendelést egy német magán-vasúttársaságtól. A szerződés értéke 200 millió forint.

Az ügyvezető igazgató kiemelte, hogy a hazai - elsősorban MÁV- - megrendelések csökkenése nemcsak a vasúti járműgyártásra, hanem a nemzetközi porondra lépésre késztette a társaságot. Korábban az exportpalettán angol és német megrendelések szerepeltek. Fülöp Péter kiemelte, hogy a külföldi megbízások elnyeréséért éles konkurenciaharcot kell vívniuk a kelet-európai országok vasúti járműgyártó cégeivel. Az igazgató úgy látja, hogy a versenytársak többsége az alacsonyabb adóterhek és bérek miatt költségelőnyben van Magyarországhoz képest. Az éles verseny miatt ezen a piacon is nyomottak az árak.

A társaság idei rendelésállományát bővíti, hogy a MÁV által meghirdetett nyílt pályázaton saját tervezésű termékével 150 konténerszállító kocsi gyártására szóló megrendelést nyert el, a szerződés értéke milliárdos nagyságrendű. Az ügyvezető igazgatótól megtudtuk, hogy a cég korábban 400 millió forint értékű beruházást hajtott végre, így a közeljövőben további fejlesztést nem tervez, csak akkor, ha a termelés esetleges további bővülése azt szükségessé teszi.