Újra kiélezett a verseny a magyar rádiópiacon a két legna-gyob szereplő, a Danubius és a Sláger között. A Slágernek tavaly decemberben a teljes lakosság körében már 0,8 százalékkal több hallgatója volt, mint a Danubiusnak - derül ki a Szonda Ipsos legfrissebb felméréséből. Ilyenre legutóbb 1999 decemberében volt példa, akkor 0,9 százalékot mértek a javára. Azóta a Danubius magabiztosan őrizte piacvezető pozícióját. Tavaly szeptember óta azonban folyamatosan csökkent a különbség.
A decemberi piaci változás nem a Sláger erősödésének, hanem a Danubius Rádió hallgatótábora csökkenésének tudható be - véli Horváth Réka, a Danubius marketingigazgatója. A csökkenés helyszíne a 18-49 évesek körében a falu. Ezen korcsoporton belül a 15-17 évesek között a Danubius és a Sláger is nyert hallgatókat, a 18-29 évesek körében azonban mindketten veszítettek hallgatótáborukból, a Danubius ráadásul nagyobb mértékben.
Amíg tavaly a Sláger 1,4 milliós átlagos eléréssel kezdte az évet a 18-49 évesek körében, addig 2003 decemberéig ez a szám 17 százalékkal nőtt, mára több mint 1,6 millió az átlagos elérés - magyarázta a Sláger részesedésének növekedését Bolla Zsolt, a rádió programigazgatója.
Horváth Réka szerint az idei év nagy rádiópiaci kérdése, hogy az adó meg tudja-e őrizni a szeptember óta áthallgató fiatalabb korosztályt, úgy, hogy közben az idősebb, az ötven év feletti korosztály is megmarad hallgatótáborában, vagy a decemberi adatok egy új tendenciát jelölnek, mely szerint a Sláger további növekedése az 50 év feletti csoportban jelenik meg, míg ezáltal a Danubiusnak lehetősége lesz visszaszerezni a fiatalabb korosztályt.
A Sláger Rádió ugyanakkor bízik benne, hogy továbbra is képes lesz a 40 évesnél idősebb hallgatók igényeit is kiszolgálni, mialatt erőteljesen célozza a 20-as, 30-as korosztályt is - mondta Bolla Zsolt. A tendencia még kérdéses, mindenesetre ha elindul az idősebb korosztály lemorzsolódása, az a közszolgálati adók erősödésével is együtt járhat - jelezte Horváth Réka. Ebben az esetben a fiatalok között még tovább kell erősíteni, s így két országos kereskedelmi adó azonos hallgatói célcsoportot szólít meg. Természetesen az is kérdés, hogy a Danubius milyen stratégiával készül 2004-re. Ezzel kapcsolatban azonban a rádió marketingvezetője nem árult el részleteket. Tavaly éves adatok szerint a Danubius heti elérés és részesedés tekintetében is a piac vezető rádiójaként sugárzott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.