Újra kiélezett a verseny a magyar rádiópiacon a két legna-gyob szereplő, a Danubius és a Sláger között. A Slágernek tavaly decemberben a teljes lakosság körében már 0,8 százalékkal több hallgatója volt, mint a Danubiusnak - derül ki a Szonda Ipsos legfrissebb felméréséből. Ilyenre legutóbb 1999 decemberében volt példa, akkor 0,9 százalékot mértek a javára. Azóta a Danubius magabiztosan őrizte piacvezető pozícióját. Tavaly szeptember óta azonban folyamatosan csökkent a különbség.

A decemberi piaci változás nem a Sláger erősödésének, hanem a Danubius Rádió hallgatótábora csökkenésének tudható be - véli Horváth Réka, a Danubius marketingigazgatója. A csökkenés helyszíne a 18-49 évesek körében a falu. Ezen korcsoporton belül a 15-17 évesek között a Danubius és a Sláger is nyert hallgatókat, a 18-29 évesek körében azonban mindketten veszítettek hallgatótáborukból, a Danubius ráadásul nagyobb mértékben.

Amíg tavaly a Sláger 1,4 milliós átlagos eléréssel kezdte az évet a 18-49 évesek körében, addig 2003 decemberéig ez a szám 17 százalékkal nőtt, mára több mint 1,6 millió az átlagos elérés - magyarázta a Sláger részesedésének növekedését Bolla Zsolt, a rádió programigazgatója.

Horváth Réka szerint az idei év nagy rádiópiaci kérdése, hogy az adó meg tudja-e őrizni a szeptember óta áthallgató fiatalabb korosztályt, úgy, hogy közben az idősebb, az ötven év feletti korosztály is megmarad hallgatótáborában, vagy a decemberi adatok egy új tendenciát jelölnek, mely szerint a Sláger további növekedése az 50 év feletti csoportban jelenik meg, míg ezáltal a Danubiusnak lehetősége lesz visszaszerezni a fiatalabb korosztályt.

A Sláger Rádió ugyanakkor bízik benne, hogy továbbra is képes lesz a 40 évesnél idősebb hallgatók igényeit is kiszolgálni, mialatt erőteljesen célozza a 20-as, 30-as korosztályt is - mondta Bolla Zsolt. A tendencia még kérdéses, mindenesetre ha elindul az idősebb korosztály lemorzsolódása, az a közszolgálati adók erősödésével is együtt járhat - jelezte Horváth Réka. Ebben az esetben a fiatalok között még tovább kell erősíteni, s így két országos kereskedelmi adó azonos hallgatói célcsoportot szólít meg. Természetesen az is kérdés, hogy a Danubius milyen stratégiával készül 2004-re. Ezzel kapcsolatban azonban a rádió marketingvezetője nem árult el részleteket. Tavaly éves adatok szerint a Danubius heti elérés és részesedés tekintetében is a piac vezető rádiójaként sugárzott.