Kénytelen volt árat emelni a Sanoma Budapest Kiadói Rt., a társaság célkitűzéseit ugyanis tartani kell - számolt be lapunknak Szabó György, a Sanoma Rt. vezérigazgatója. Csak azon termékeknél nem drágítottak vagy csak minimálisan, amelyeknél nagyon kiélezett a piaci verseny. Ilyenek a női szolgáltatómagazinok, amelyek piaca erőteljesen árérzékeny. A Sanoma kiadói szinten 7-8 százalékkal növelte az árakat.
Szabó György, aki egyben a Magyar Lapkiadók Egyesüle-
tének (MLE) az elnöke is, felhívta a figyelmet: a megnövekedett áfakulcs 2 milliárd forint plusz-áfa befizetésével terheli a kiadókat 2004-ben, márpedig ezen az összegen tíz havilapot indíthatnának a kiadók. Ám nem állt meg az élet az áfaemelés miatt. A Sanoma heteken belül Maxima néven újabb női magazint dob a piacra. További részleteket azonban Szabó György nem árult el a hazai magazinpiacon 30 százalékos részesedéssel bíró Sanoma új kiadványáról.
Egyelőre nem növekedtek a többek között a Blikket, a Magyar Hírlapot és a Nemzeti Sportot jegyző Ringier Kiadó Kft. kiadványainak árai. Papp Béla ügyvezető igazgató azonban lapunknak elmondta: a drágítás mégis elkerülhetetlen. A Ringier várhatóan februárban vagy márciusban növeli lapjainak és magazinjainak az árát. Nem drágul meg minden kiadványuk, olyanok viszont lesznek, amelyeknél erőteljesebb növelésre kényszerülnek. A legnagyobb értékesített példányszámú hazai napilap, a Blikk kapcsán egyelőre számolják, hogy a jelenleg 59 forintba kerülő termékért mennyivel kérnek majd többet. A Nemzeti Sport árát várhatóan nagyobb mértékben kényszerülnek emelni.
Papp Béla szerint az idén a kiadók nagy kihívás elé kerülnek, mert valós az azzal kapcsolatos félelmük, hogy csökkenni fog kiadványaik értékesített példányszáma. A példányszámcsökkenéssel párhuzamosan pedig évek óta folyamatosan zsugorodik az olvasottság is.
Pető János, az MLE főtitkára elmondta: A MEH levélben nemrég arról tájékoztatta az MLE-t, hogy a nyárig készítenek egy elemzést, amely az áfaemelés kiadókra gyakorolt hatásait vizsgálná. Jelezte azonban: az MLE addig is folyamatosan tárgyalásokat kezdeményez az érintettekkel, hogy sikerüljön mielőbb az ötszázalékos áfakulcs alá átsorolni a lapkiadást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.