Megközelítőleg 35 millió dolláros nyereséggel zárta a 2003-as évet a világ legnagyobb internetes áruháza, az Amazon.com - olvasható a The New York

Times összeállításában. A társaság 1995-ös fennállása óta első alkalommal ért el pozitív eredményt az egész évre kivetítve. Ebben jelentős szerepe volt az elmúlt esztendő negyedik negyedében realizált 73 millió dolláros nyereségnek, amit a vártnál jóval nagyobb forgalomnak és a gyenge dollárnak köszönhetett a társaság.

A vállalat adatai szerint 2003 utolsó három hónapjában forgalmuk az előzetes várakozásokat jócskán túlszárnyalva elérte az 1,95 milliárd dollárt, ami 36 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakának eredményét. Az Amazonnál a jövőben további növekedésre számítanak, amit az is mutat, hogy a cég jelentős mértékben felfelé módosította 2004-es forgalmi előrejelzéseit, és a tervekben már 18-27 százalékos növekedés mellett 6,2-6,7 milliárd dolláros bevétel szerepel.

Az Amazon 2003 utolsó negyedében elért sikerének legfontosabb összetevője az Egyesült Államokon kívüli értékesítés volt, hiszen az internetes áruház Európában és Japánban 804 millió dolláros forgalmat realizált, ami 74 százalékos növekedést jelent. Ugyanakkor az Egyesült Államokban 1,14 milliárdos bevételre tett szert az online áruház, ami 18 százalékkal haladja meg a 2002. utolsó negyedévit.

Elemzők szerint a további siker érdekében az Amazonnak arra kell törekednie, hogy csökkentse függését az olyan árucikkektől, mint a könyvek, zenei CD-k, videók.