BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fogyókúra CLA-val

Itt állíthatja be, hogy a Google keresőben elsők között legyen a Világgazdaság



A zsíros tejtermékekben és a húsban megtalálható konjugált linolsav (CLA) táplálékkiegészítőként fogyasztva jelentősen csökkentheti a szervezet felesleges zsírkészletét. Szakemberek először állatkísérletekben fedezték fel, hogy a CLA gátolja a daganatképződést, csökkenti az érelmeszesedést, és előnyösen befolyásolja a zsír- és az izomszövet kedvező arányát. Mára már humán vizsgálatok is alátámasztják e megállapításokat.

Az első tanulmányt az amerikai Madison Universityn végezték el 80 elhízott személy bevonásával. Egy másik vizsgálatban 180-an vettek részt, itt az egyik csoport 3,4 gramm CLA-t, a másik olívaolajat kapott placebo gyanánt. Egyévi követés után az előző csoportban 10 százalékos zsírcsökkenést tapasztaltak, miközben az emberek izomtömege átlagosan 2 százalékkal növekedett.

Azt is kimutatták, hogy a természetes anyagokban előforduló CLA képes a súlyfelesleg megszüntetésére, míg a szintetikusan előállított szer nem hasznosul. Egyébként a konjugált linolsav két területen fejti ki a hatását: részben a lerakódott zsírokat szabadítja fel, részben pedig a zsírok oxidációját fokozza - olvasható a Galenus kiadványában. Ezért mindazoknak ajánlható, akik biztonsággal szeretnének lefogyni.

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.