A magyar nyelv köztiszteletben állónak nevezi a jeles, a sokat és eredménnyel tevő embereket. Vállalatokkal kapcsolatban viszont nyelvünkön még furcsán hangzik, ha azt állítjuk, "X a világ legtiszteltebb cége" (most respected company). Pedig nem árt kiterjeszteni a szóhasználatot, hiszen a gyakorlatban bizony a cégek - munkatársak sokaságát egy gazdasági cél érdekében tömörítő szervezetek - is kivívhatják a közvélemény tiszteletét és példát, megoldásokat szolgáltathatnak a gazdaság más szereplőinek.

Az FT-nek és a PwC-nek adott válaszokból kiderült, hogy az etikai felelősség, a vevőközpontúság és a globális tevékenység fontossága növekedett az utóbbi években, 2000 óta változatlan számban említik meg az üzleti stratégiát, míg csökkent a jövőkép (vision) jelentősége. A "tisztelt" fogalom tartalma tehát nem statikus, hanem a gazdasági és társadalmi környezet módosulása nyomán folyamatosan változik.

A magyar gazdaság szereplőinek is fontos tanulság, hogy a hosszú távú siker - a tisztelet, a közbizalom megszerzése és megtartása - kulcsa a megfelelő belső folyamatok kiépítése a cég valós értékeit bemutató információk összegyűjtésére és tárolására. Emellett létre kell hozni azon kommunikációs kereteket, amelyeken keresztül megvalósulhat a releváns információk pontos, egyértelmű, hatékony és következetes cseréje a célközönséggel.