BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Modelljében bízik a Wizz Air

Már az idén nyereséget tervez a repülőgépeit először májusban indító Wizz Air olcsó légitársaság. A cég feszes üzleti modellt használ, vezetője, Váradi József abban reménykedik, hogy rövid időn belül elérik a LOT és a CSA méretét. Repülőgépeiket a Lufthansa Techniknél javíttatják.

Budapesten szeretné kialakítani második közép-európai bázisrepülőterét a több külföldi, néhány magyar magánszemély és cég által tavaly szeptemberben, Londonban alapított Wizz Air, erről jelenleg is beható tárgyalásokat folytat a Budapest Airport (BA) Rt.-vel, s reméli, hogy megkapja az ígért kedvezményeket - tájékoztatta lapunkat Váradi József vezérigazgató, aki szűk egy éve még a Malév élén állt. A BA Rt. vezetői előzőleg azt közölték, hogy három évre szóló, fokozatosan csökkentett mértékű kedvezményt adnak minden olyan légitársaságnak, amely szeretne megtelepedni Ferihegyen, főleg a kihasználatlan 1-es terminálon.

A Wizz Air hazai leányvállalatát a Londonban bejegyzett holding (97 százalék) és a volt malévesek által alapított Swing Management Co. (3 százalék) birtokolja. Vezetői brit, lengyel és magyar repülési és pénzügyi szakemberek. A Wizz Air több nyugat-európai nagyvárosba és néhány dél-európai üdülőközpontba vinne Budapestről utasokat, később más célpontokra is repülnének. Váradi sajnálná, ha nem jönne össze a ferihegyi üzlet, akkor más városba vinné a bázist a térségben, melyek közül Debrecent sem zárná ki végleg.

A Katowicében és Budapesten kialakított két alközpontban azzal számolnak, hogy további bázisrepülőterek is lesznek a következő években, s az idén a 9 Airbus A320-as (180 fős) repülőgépre kötött lízingszerződést újabb gépekre szóló követi. Ehhez azonban újabb tőkeemelés szükséges, ami Váradi szerint hamarosan megtörténik, így a jelenleg kilencmillió eurós alaptőke 40-60 millióra növekszik.

A lízingelt kilenc gép kapacitása 4,5 millió szék, vagyis már az első évben annyi férőhelye lesz a cégnek, mint most a Malévnek. A társaság azt tervezi, hogy 2005-re évi 10 millió székre emelkedik ez a szám, s így Közép-Európában az első három légitársaság között lenne a cég.

A Wizz Airnek nem célja, hogy a nagy vetélytársakkal - Ryanair, Easyjet - szemberepüljön. A használt üzleti modell azonban már sok cégnek bejött, és az erős tőkeháttér biztosítja a folyamatos nyereségességet - tette hozzá a vezérigazgató.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.