A vezető német illatszerforgalmazó Schlecker ezernél több új üzletet tervez nyitni az idén többek között Kelet-Közép-Európában. A jelenleg 13 300 bolttal működő csoport hazánkon kívül Szlovákiában, Szlovéniában, Lengyel- és Csehországban szeretne terjeszkedni. A tervek szerint a növekedést tisztán készpénzzel, hitelek nélkül finanszírozzák, így a nemzetközi csoport forgalma akár a hétmilliárd euró éves forgalmat is elérheti.

Az általában 120 négyzetméteres Schlecker-üzletek szinte minden nagyvárosban és a másfél ezresnél nagyobb településen megtalálhatók Németországban. Sőt, egyes felmérések szerint pedig minden második német háztartás a Schleckernél szerzi be kozmetikai és háztartási termékeit. A terjeszkedés miatt a cég jelenleg kiadó üzletteret keres, amelyek tulajdonosával bérleti szerződést kötne.

A Schlecker Európa 25 legnagyobb kereskedelmi vállalkozásához tartozik, és több mint 70 százalékos részesedésével Németország vezető drogérialáncolata. Közel 4000-féle árut forgalmaznak, megtalálható a klasszikus kozmetikai cikkek mellett babaápoló termékek, bébiételek, -italok, mosó- és tisztítószerek, valamint háztartási és kiegészítő eszközök is. A hálózat egyes üzleteiben - ahol nincs a közelben "sarki bolt" - már friss húst is lehet kapni a klasszikus kozmetikai cikkek mellett. A főleg Dél-Németországban előforduló "vegyes" üzletek megjelenése azért sem újdonság, mert Anton Schlecker, a cég tulajdonosa közel 40 éve húsipari céget vett át apjától.

Az online kereskedelemmel a cég vezető az interneten, 2000-ben logisztikai központott épített Ulmnál, külön a világhálós rendelés működtetésére. A 15 euró feletti online vásárlás esetén már ingyenes a házhoz szállítás, amire maximum két napot kell várni. Az online kereskedelmet az új kelet-közép-európai partnerek miatt tovább fejlesztik, azonban ha az nem jövedelmező, nem folytatják.

A cég a nehezebb időszakokban is próbált megbízható munkaadó lenni és a vezetőket is vállalaton belülről választották ki. "Aranyorr" díjjal "tüntette ki" azonban az üzemi tanács a cégvezetést, amely tavaly őszi ülésen a boltok hiányos felszerelése miatt tiltakozott. A tulajdonos házaspárt még 1998-ban tíz hónapos felfüggesztett börtönbüntetésre és egymillió eurós bírság kifizetésére ítélte a bíróság.

Magyarország meghatározó drogériahálózatai is terjeszkedést terveznek 2004-re. A 101 boltból álló Rossmann Magyarország Kft. 1993-ban nyitotta meg első üzletét Debrecenben, ma már a 101 drogériájában 2200 dolgozót foglalkoztatnak. A német drogériahálózat cseh- és lengyelországi üzletei a magyarokkal együtt a Rossmann Central Europe leányvállalataként működnek.

Mikó Zoltán, a Drogerie Markt Kft. cég- és expanziós vezetője lapunknak elmondta, hogy a fővárosban és vidéken is további üzletek nyitását tervezik 2004-ben. A magyarországi DM boltok száz százalékig az osztrák DM Austria GmbH családi vállalkozás tulajdonában vannak. A DM Kft. 150 boltot működtet országszerte és 1100 főt foglalkoztat, jelen van Horvát-, Cseh-, Olaszországban, Szlovákiában, Szlovéniában és Szerbiában.