Minden idők második legmagasabb értékét érte el a németországi reklámpiac 2003-ban. A Nielsen Media Research (NMR) kutatásából kiderül, a rekordot jelentő 2000-es év után tavaly 17,2 milliárd euróra nőtt a klaszszikus reklámokra fordított bruttó összeg. Nem indult túl biztatóan az előző év, a gyenge növekedés azonban az év végére felerősödött, és decemberben már tíz százalékkal költöttek többet reklámokra, mint az egy évvel korábbi időszakban.

A napilapok esetében 10 százalékkal nőttek a hirdetési bevételek. Az NMR adatai szerint ez azt jelenti, hogy a napilapokban elhelyezett reklámokra közel 4,1 milliárd eurót fordítottak 2003-ban Németországban. A helyzet persze nem alakult ennyire kedvezően. A kiadók ugyanis tavaly az év nagy részében, különösen az első öt hónapban, arra panaszkodtak, hogy nettó hirdetési bevételük (nem a teljes árbevételük) közel 7 százalékkal csökkent.

A reklámtortából a legnagyobb részesedéssel a televíziók bírnak. A tv-s hirdetésekre 7,4 milliárd eurót költöttek, amely emelkedés elmarad a lapokéhoz képest. A tévés hirdetések értéke 2,7 százalékkal emelkedett a korábbi évhez képest.