BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Növekvő online forgalom

Jelentős forgalomnövekedésre számítanak 2004-ben a hazai internetes kiskereskedelemben. Az elmúlt évben rendkívül dinamikusan, a GKI becslései szerint 6 milliárd forintra nőtt az online áruházak forgalma Magyarországon.



Közel 200 százalékos forgalomnövekedésre számítanak 2004-ben is az internetes kiskereskedelemben a Fotexnetnél - árulta el érdeklődésünkre Jánosi Péter, a társaság pr- és kereskedelmi igazgatója. A növekedésben jelentős szerepet játszhat az internet-hozzáféréssel bíró háztartások számának emelkedése, ami az online vásárlási szokások változásában is megnyilvánul. Míg korábban a vásárlások túlnyomó része hétfőtől péntekig, a reggel fél kilenc és délután öt óra közötti időszakban történt, addig 2003 második fél évében megkezdődött egy lassú kiegyenlítődés. Ennek köszönhetően egyenletesebbé vált a tranzakciók időbeli megoszlása - tette hozzá Jánosi Péter.

A hagyományos üzletekhez hasonlóan az internetes áruházakban is kiemelten fontosnak számít a karácsonyi ünnepekhez kapcsolódó vásárlási hullám. A tavaly karácsonyi bevásárlás - amely az év kiemelkedő kereskedelmi időszaka a Fotexnetnél is - hasonlóan az egész éves trendhez, a forgalom csaknem 200 százalékos emelkedését hozta - közölte Jánosi Péter. Az összforgalmon belüli bővülés azonban kategóriánként eltérő eredményt mutatott. Az előző hónapok összforgalmához viszonyítva a DVD-k és a CD-k produkálták a legerőteljesebb, csaknem 40 százalékos növekedést. Jellemzően a sikerfilmek, illetve a hozzájuk kapcsolódó filmzenék iránt volt a legnagyobb kereslet. A karácsonyi ajándékozás hagyományos termékeinek, a könyveknek az értékesítése is növekedést mutatott az online kereskedelemben. 25 százalékkal többet vásároltak belőlük a karácsonyt megelőző hetekben, mint korábban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.