BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Stabil a talkrádiók piaca

Egyelőre nem érezhető komolyabb változás a Gazdasági Rádió tavalyi indulása miatt a fővárosi talkrádiók piacán. A Szonda Ipsos legfrissebb adatai azt mutatják, hogy teljesen stabil piac, a egyetlen célcsoportban sem történt jelentős változás 2002-2003-ban. Az viszont megfigyelhető, hogy a Klub Rádiót hosszabb ideig hallgatják átlagosan, mint az InfoRádiót, azaz amíg a Klub Rádiónál itt jelentkezik növekedés a 2002. évhez képest, addig az InfoRádiónál csökkenés tapasztalható. A legjelentősebb változás a Budapest Rádiónál figyelhető meg. A szakértők szerint is igényes és változatos műsorstruktúrával jelentkező Budapest Rádió tavaly több ezer hallgatót veszített az egy évvel korábbi 51 ezres hallgatói létszámából a teljes lakosság körében. Szegő Tibor főszerkesztő ugyanakkor arra hívta fel a figyelmet, hogy a rádió célcsoportjában, a 25-55 évesek körében több mint két és félszeresére emelkedett a hallgatottságuk. A Rádió Café 98.6 állomásnak nincsenek éves szinten összevethető adatai, mert 2002-ben még az Est FM műsora szólt a frekvencián.

Miután a budapesti rádiós piac két új szereplővel, az Extrém és a Gazdasági Rádióval bővült 2003 folyamán, a fővárosi piac a csak itt fogható adók körében 11 szereplősre nőtt, az országos csatornákkal együtt pedig 17 rádióállomás versenyez a hallgatók kegyeiért. Kérdés, hogy a beszélgetős informatív vagy hírrádió típusú talkrádiók között a Gazdasági Rádió meg tud-e élni a budapesti piacon. Simkó János, a Gazdasági Rádió főszerkesztője elmondta: egyelőre nem tud a médium hallgatottságáról nyilatkozni, azt azonban hangsúlyozta, hogy elég gyorsan és jelentős mértékben elfogadták a piaci szereplők a rádiót. Jelezte: hamarosan indul az adó reklámkampánya.

Budapesten alapvetően két rádiótípust különítenek el a szakemberek tematika szerint: a zenei kereskedelmi adókat és a beszélgetős informatív vagy hírtípusúakat, a talkrádiókat. A beszélgetős vagy hírrádiók inkább az idősebb, a magasabban iskolázott rétegeket szólítják meg, míg a zenei adók a fiatalabb korosztálynak szólnak. A kettő közötti átmenetet képez a Rádió Café 98.6 műsora, ami fiataloknak szóló rétegrádió, sok-sok beszélgetős műsorral.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.