Budapestről kiindulva négyről ötre növelte müncheni és hatról hétre frankfurti járatai számát a Lufthansa. A cég a napokban összesen nyolc új kelet-közép-európai desztinációra indított repülőgépet, ezek: Pozsony, Krakkó, Poznan, Tallinn, Gdansk, Tirana, Rosztov és Ufa. Az északnyugati megyékben élők számára vonzó lehet a Pozsonyból naponta kétszer Münchenbe közlekedő Lufthansa-járat, az Easyjet pedig Dortmundból Rómába akar napi járatot közlekedtetni. Ez is jelzi, hogy immár nem országok közötti légiforgalomról, hanem útvonalak, illetve az azokon járatokat üzemeltető cégek közti kíméletlen versenyről van szó.
Az üzleti utasok egyre inkább a középpontba kerültek. A Lufthansa azzal akar kedvezni, hogy nem helyez el üléseket a repülőgép középső részén, és növeli a kézipoggyászok terét. A British Airways (BA) napi három járatot indított Londonba, Heathrow mellett a déli Gatwick repülőtérre is. A BA - akárcsak több más hagyományos légitársaság - jelentősen átszabta árrendszerét, a legalacsonyabb ár oda-vissza útra 30 ezer forint alatt van, ami erősen közelíti a diszkontcégek tarifáit.
A fapadosok az összes európai légiforgalom 24 százalékát szerezhetik meg - jósolta az Eurocontrol a hét elején. Ez akkor következhet be, ha tartani tudják ambiciózus terveiket. A brit-magyar tulajdonú Wizz Air a LOT és a CSA után már 2005-re a harmadik számú légicég szeretne lenni Közép-Európában. A társaság már árulja jegyeit a lengyelországi honlapon, a magyarországin várhatóan a hónap közepétől lehet jegyet foglalni és fizetni a május közepétől Budapestről is induló nyugat-európai járatokra, egyebek között a most bejelentett rómaira is.
A szlovák SkyEurope hat új nyugat- és dél-európai célállomást kínál a meglévő négy mellé. Az ország középső részén élők Budapestről, az északnyugati megyék lakói vélhetően Pozsonyból fognak repülni. A társaság következő célpontja Lengyelország, az ottani megjelenésre 20 millió eurót költenek az idén. Christian Mandl vezérigazgató szerint a Katowicében bázisrepülőtérrel rendelkező Wizz Airrel, a szintén diszkont Air Poloniával és természetesen a LOT-tal is felveszik a versenyt. A SkyEurope 60-80 millió euró közötti összbevételre számít 2004-ben.
A fapadosok azonban nem csupán Közép-Európában hódítanak. Az ír Ryanair havonta legalább egy új járatot jelent be a brit szigetekről valamelyik mediterrán üdülőhelyre.
A Malév Rt. az elmúlt hónapokban felgyorsította átalakítását, és több új partnerrel is szerződést írt alá közös üzemeltetésről. Ezek közül a kínai Hainan Airlinesszal kimunkált egyezmény a legfontosabb, a nyár közepétől heti három járattal érkezhetnek a távol-keleti utasok ezrei. Az értékesítés teljesen megújult, a beindult internetes eladás felfutóban van. A májustól még jobban kiéleződő árversenyt azonban csak akkor állhatja sikerrel, ha kihasználja a hatékonysági tartalékokat, és novemberben tényleg belép a SkyTeam globális szövetségbe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.