Tokaji borfesztivál május utolsó hétvégéjén; Pannon bormustra júniusban; nemzetközi bor- és pezsgőfesztivál szeptemberben; Foodapest kiállítás az ősz folyamán - már eldőlt, hogy az idei évben ezen a négy jelentős eseményen együttesen vesznek részt a Tokajvinum Hungaricum Egyesület tagjai. A szervezetet márciusban alapította kilenc tokaj-hegyaljai pincészet. Létrehozását a borvidék legnagyobb cége - a privatizáció előtt álló Tokaj Kereskedőház Rt. - kezdeményezte, ám többi tagja kizárólag magyar családi tulajdonú kispincészet.
A cél az, hogy keretbe foglalják a birtokok promóciós lehetőségeit, súlyt és lendületet adjanak fejlődésüknek, s ezen keresztül hozzájáruljanak a világ kiemelkedő nemes édes borának a népszerűsítéséhez itthon és külföldön - foglalta össze a Világgazdaságnak Németh Ákos, a Tokaj Kereskedőház Rt. vezérigazgató-helyettese, az egyesület elnöke. Felvetésünkre, hogy ebben miként tükröződnek az rt. érdekei, Németh Ákos azt mondta: a vállalat missziónak tekinti a borvidéki integrációt. Ez végső soron az egész térség fejlődését segíti - magyarázta. Egyébként e "miszszió" jegyében kötöttek hároméves szerződést kétezer-hétszáz szőlősgazdával, akik összesen ezer hektárt művelnek, s önállóan nem áll módjukban palackos termékekkel a piacra lépni.
Az egyesülethez tartozó pincészetek természetesen már ott vannak ezen a piacon, s legtöbbjük számos sikert ért el az elmúlt években, így a botritiszes borok első ízben idén tavasszal megrendezett nemzetközi versenyén is. Németh Ákos szerint ugyanakkor önállóan aligha lenne lehetőségük átfogó reklámkampányokra, a kiemelt rendezvényeken való részvétel finanszírozására. A Tokajvinum Hungaricum arra is törekszik majd, hogy közös kiadványokat jelentessen meg, pályázatokon vegyen részt, tagjai együttesen lobbizzanak fontos ügyekben, és egyáltalán, lehetőség szerint minél hatékonyabban használják ki a rendelkezésre álló hazai és európai uniós forrásokat. Az egyesület nyitott, bárki jelentkezhet, aki az alapítók álláspontja alapján "megüti a mércét".
Kérdésünkre, milyen a viszonyuk a borvidék más színvonalas pincészeteit tömörítő Tokaj Renaissance Egyesülethez, Németh Ákos konkrét példával válaszolt: az édes borok hamarosan sorra kerülő jerezi világkiállításán a Tokaj Kereskedőház Rt. a renaissance-osok standján mutatkozik be. Az együttműködés korrekt és előremutató - tette hozzá. Egyebek mellett megállapodtak arról is, hogy minden olyan, a borvidéket érintő program esetében, amelyet más szervez, a Tokajvinum Hungaricum, a Tokaj Renaissance, a borútegyesület és a borvidéki hegyközségi tanács is véleményezési joggal rendelkezzen.
Nem az a lényeg, melyik cég milyen - úgymond "tradicionális" vagy "új stílusú" - aszút készít - hangoztatta Németh Ákos. Leszögezte: a vevőnek kell eldöntenie, hogy mi a jó.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.