BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyot akar ugrani a Malév

Mától már lehet jegyet venni az augusztus 2-án induló első pekingi Malév-járatra, amelyet a nemzeti légitársaság a napokban véglegesített egyezmény alapján a negyedik legnagyobb kínai légi- céggel, a Hainan Airlinesszal közösen üzemeltet. Sándor László vezérigazgató szerint nagy ugrásra készül a Malév, s a heti három járatot idővel szeretnék többre növelni. Leszögezte: eleinte csak turistaosztályú jegyek lesznek, de rövid időn belül businesshelyeket is kialakítanak, mert a felfutó magyar-kínai üzleti kapcsolatok ezt szükségessé teszik.

Sándor László kiemelte: most a járat beindítására és hatékony üzemeltetésére összpontosítanak, ezért még "borzasztó korai" arról beszélni, hogy a kínai cég esetleg részt venne a későbbi Malév-privatizációban. Előzőleg az egyik laptársunk tudni vélte, hogy a kínaiak megvennék a Malévet.

A két vállalat még februárban kötött előzetes kereskedelmi és üzemeltetési egyezményt, s ezt most több területre is kiterjesztették. Az új járatot a Hainan Airlines Boeing 767-300ER repülőgépével üzemeltetik, a 270 férőhelyből 100-at adat el a Malév. Az oda-vissza jegy 129 ezer forinttól indul, Sándor szerint ez rendkívül versenyképes ár. Pekingen keresztül Sanghaj és Kanton is elérhető, valamint a Hainan Airlines teljes hálózata az utasok rendelkezésére áll. A Malév azt szeretné, ha a Pekingből érkezők az ő európai járatain folytatnák útjukat, ha tovább kívánnak utazni. Csen Feng vezérigazgató megerősítette, hogy igyekeznek kihasználni ezt a lehetőséget, és több kínai turisztikai szervezettel együttműködve minél több utast Budapestre szállítani.

A két társaság ugyancsak bővíti együttműködését az értékesítés több területén. Ezen belül különösen nagy hangsúlyt kívánnak fektetni a közös tevékenységek összehangolására, a kölcsönös képviseletre, valamint a telefonos ügyfélszolgálatot érintő információk cseréjére (call center) és a törzsutasprogramok összehangolására is.

Üzleti szempontból kiemelkedő jelentőségű a Malév számára, hogy a Malév Air Cargo lesz a Kínából érkező áruk elosztója, illetve vezérügynökként képviseli a Hainant egész Európában. Mindkét vezető azt hangoztatta, hogy Ferihegyet regionális elosztó bázisként kezelik, és elképzelhető, hogy egy ilyen közös cargoközpontot hoznak létre. A magyar vállalkozások számára ez kulcsfontosságú lehet, mert így a Malév-gépeken közvetlenül több nagy kínai városba is eljuttathatják áruikat, hiszen járatonként közel 10 tonna árut lehet elvinni.

Arra a kérdésre, hogy miért pont a negyedik legnagyobbat, a Hainan Airlinest választotta a Malév, a magyar vezérigazgató azt felelte: a megvizsgált cégek közül a Hainan tűnt a legdinamikusabban növekvőnek. A kínai cég a Hainan Group tagja, amelynek szállodai, idegenforgalmi, ingatlanfejlesztő, befektetési és életbiztosítási üzletága is van, s mindegyik jól működik. A több mint 12 ezer embert foglalkoztató csoport vagyona tavaly meghaladta a 3,5 milliárd dollárt.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.