Jövő ősszel megnyitja első magyarországi üzletét a Hennes & Mauritz (H&M) svéd divatcég. A társaság a budapesti belváros után további fővárosi és később vidéki egységeket is működtetni szeretne. Ez lesz a 22. ország, ahol önálló üzlettel jelenik meg. A legnagyobb európai divatáruforgalmazó vállalat a múlt héten nyitotta meg ezredik boltját, ezúttal Franciaországban.

A H&M az idén közel 140 új egységgel gyarapítja a hálózatot, főleg Európában és Észak-Amerikában. A társaság szeretné növelni beszállítóinak számát, jelenleg 750 külső partnerrel tart kapcsolatot, ezek fele ázsiai. Több más divatcéggel ellentétben saját gyártókapacitása nincs, viszont több tucat kisebb ruha-összeállító egységet tart fenn. Az értékesítési csatornák közül - Skandináviában - felfuttatta az internetes eladást. A ruházati cikkeken kívül saját márka alatt kozmetikai termékeket is árul a legtöbb európai áruházában.

A 40 ezer embert foglalkoztató vállalat a 2002/2003-as üzleti évben 56,5 milliárd svéd koronás bevételt ért el, ez hat százalékkal haladta meg az előző évit. A nettó nyereség 6,3 milliárd svéd korona volt, az előző évi 5,6 milliárd koronával szemben. A H&M vezetői kijelentették, hogy 3-4 éven belül szeretnék elérni a 100 milliárd svéd koronás (13,2 milliárd dolláros) árbevételt. Ezt úgy szeretnék megvalósítani, hogy tartani szeretnék boltjaik számának évi 10-15 százalékos növekedését.

A svéd vállalatot a magyarországi megjelenésben megelőzi a spanyol Zara, amely a budapesti Árkád bevásárlóközpontban készül üzletet nyitni, várhatóan az idén télen. Ugyancsak szó volt korábban arról, hogy az amerikai Gap is megjelenik Magyarországon, de ezt még nem erősítették meg. Az olasz Benetton a nyár elején jelentette be, hogy kisebb üzletekbe helyezi át régebbi, a budapesti Váci utcában található nagyobb egységének kínálatát. Hasonló lépésre szánta el magát a Marks & Spencer; a brit vállalat különválasztotta a férfi- és a női termékek részlegét az Árkádban.