Rekordösszeget, mintegy 1,5 milliárd dollárt fizettek a televíziós társaságok az olimpia közvetítéséért. Az ötkarikás játékok összbevételéből a legnagyobb, átlagosan 50 százalékot kitevő bevételi forrás a televíziós közvetítések jogdíjainak értékesítéséből származik. A Los Angeles-i olimpia óta 1,2 milliárd dollárral nőtt a televíziós jogdíjak értékesítéséből származó bevétel. Az 1984-es játékokon 287 milliót fizettek a tévéadók.
Az amerikai televíziók részesedése egyre csökken a jogdíjbevételeket tekintve. Moszkvában (1980) még az USA nagy adói, közte az NBC 85 százalékban tették ki a NOB ily módon szerzett bevételeit, Athénban ez az arány már 54 százalékra zsugorodott. A Magyar Televízió is minden korábbinál nagyobb összeget, 1,7 milliárd forintot fizetett a 16 napos sportesemény közvetítési jogdíjáért.
A NOB minden egyes esetben közvetlenül az adott tévétársasággal, harmadik fél bevonása nélkül, saját szakembereinek a közreműködésével köt szerződést - úgynevezett "free to air", tehát a nézők számára ingyenesen elérhető tévétársaságokkal. Az ily módon a lehető legnagyobb nézettséget biztosító televíziós közvetítési szerződéseket már évekkel az aktuális játékok megkezdése előtt nyélbe ütik. A NOB-ban betöltött televízió- és médiaigazgatói pozícióját az athéni olimpia után a Bernie Ecclestone melletti különleges tanácsadói posztra cserélő Michael Payne utolsó megállapodásaival a 2010-es téli és a 2012-es nyári olimpiai játékok együttműködéseit rendezte. A hosszú távú szerződések lehetővé teszik, hogy a szervezőbizottságok kiszámítható módon gazdálkodjanak az előre meghatározott bevételmegosztás alapján. A NOB a tévéjogdíjak értékesítéséből származó dollárszázmilliókat 49 százalékban a szervezőbizottság, 51 százalékban az olimpiai mozgalomnak osztja szét. A jogok közvetlen értékesítését a jövőben vezető Timo Lumme komoly szakmai háttérrel érkezett a NOB marketingigazgatói székébe. A NOB-ban betöltött pozícióját megelőzően az ESPN elnökhelyetteseként az európai, közép-keleti és afrikai sportmarketing feladataiért felelt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.