Rekordösszegű közvetítések
Rekordösszeget, mintegy 1,5 milliárd dollárt fizettek a televíziós társaságok az olimpia közvetítéséért. Az ötkarikás játékok összbevételéből a legnagyobb, átlagosan 50 százalékot kitevő bevételi forrás a televíziós közvetítések jogdíjainak értékesítéséből származik. A Los Angeles-i olimpia óta 1,2 milliárd dollárral nőtt a televíziós jogdíjak értékesítéséből származó bevétel. Az 1984-es játékokon 287 milliót fizettek a tévéadók.
Az amerikai televíziók részesedése egyre csökken a jogdíjbevételeket tekintve. Moszkvában (1980) még az USA nagy adói, közte az NBC 85 százalékban tették ki a NOB ily módon szerzett bevételeit, Athénban ez az arány már 54 százalékra zsugorodott. A Magyar Televízió is minden korábbinál nagyobb összeget, 1,7 milliárd forintot fizetett a 16 napos sportesemény közvetítési jogdíjáért.
A NOB minden egyes esetben közvetlenül az adott tévétársasággal, harmadik fél bevonása nélkül, saját szakembereinek a közreműködésével köt szerződést - úgynevezett "free to air", tehát a nézők számára ingyenesen elérhető tévétársaságokkal. Az ily módon a lehető legnagyobb nézettséget biztosító televíziós közvetítési szerződéseket már évekkel az aktuális játékok megkezdése előtt nyélbe ütik. A NOB-ban betöltött televízió- és médiaigazgatói pozícióját az athéni olimpia után a Bernie Ecclestone melletti különleges tanácsadói posztra cserélő Michael Payne utolsó megállapodásaival a 2010-es téli és a 2012-es nyári olimpiai játékok együttműködéseit rendezte. A hosszú távú szerződések lehetővé teszik, hogy a szervezőbizottságok kiszámítható módon gazdálkodjanak az előre meghatározott bevételmegosztás alapján. A NOB a tévéjogdíjak értékesítéséből származó dollárszázmilliókat 49 százalékban a szervezőbizottság, 51 százalékban az olimpiai mozgalomnak osztja szét. A jogok közvetlen értékesítését a jövőben vezető Timo Lumme komoly szakmai háttérrel érkezett a NOB marketingigazgatói székébe. A NOB-ban betöltött pozícióját megelőzően az ESPN elnökhelyetteseként az európai, közép-keleti és afrikai sportmarketing feladataiért felelt.