Közel 30 százalékkal - 450 millió forintra - nő az idén 2003-hoz képest az egyik legrégebbi és - a Fotexnet működésének átmeneti felfüggesztésével - legnagyobbnak számító magyar internetes áruház, az eBolt forgalma. Az 1999 óta működő, főként elektronikai termékeket kínáló online üzletnek jelenleg mintegy 25 ezer vásárlója van - közölte Vajda Péter, az eBolt Kft. ügyvezető igazgatója sajtótájékoztatón. Az online kiskereskedelem további fejlődése szempontjából rendkívül fontos a szélessávú internet-előfizetők számának növekedése, hiszen a tapasztalatok szerint a kötetlenebb világhálós eléréssel bírók szívesebben szánnak időt az online vásárlásra is - fejtette ki Mecséri Ildikó, az eBolt kereskedelmi és minőségirányítási vezetője.
Az eBolt jelentős mértékű forgalomnövekedése nem egyedülálló a hazai online üzletek között. Az első fél évben a vezető internetes áruházak 20-50 százalékkal növelték forgalmukat 2003 első hat hónapjához képest, és a piaci előrejelzések hasonló mértékű bővülést jeleznek a teljes évre. Az internetes kiskereskedelem értéke - a 2003-as 7,5 milliárd forint után - az idén elérheti a tízmilliárdot a GKI Gazdaságkutató Rt., a T-Mobile Magyarország Rt. és a Sun Microsystems Magyarország Kft. felmérése alapján.
Kérdés azonban, milyen hatással lesz az online kiskereskedelemre, illetve a többi internetes üzlet forgalmára az eddigi piacvezető, a 600 millió forintos forgalmú Fotexnet kiválása. A Fotexnet Kft. az általa működtetett internetes áruház bevásárló-központi jelleggel működő portállá való átalakítása miatt várhatóan a következő év márciusáig szünetelteti annak tevékenységét - közölte érdeklődésünkre Porkoláb Péter, a cég ügyvezető igazgatója. Az átalakítás hátterében főként logisztikai nehézségek állnak, ugyanis a jelenlegi raktárkapacitással már megoldhatatlan lett volna a karácsonyi időszakban 20-50-szeresére növekvő napi forgalom lebonyolítása - tette hozzá Porkoláb Péter. A tervek szerint jövő márciusban újra indul az áruház - azokkal a partnerekkel, akik magukra vállalják a szállítást. Bár az áruházi értékesítés szünetel, és az ingyenlottó-szolgáltatás megszűnt, továbbra is működik az online DVD-köl-csönző és a fotókidolgozás.
Mivel - becslések szerint - az internetes kiskereskedelmi forgalom 30-40 százaléka az év utolsó néhány hetében, a karácsonyi ünnepekhez kötődően keletkezik, döntő lesz az egész év szempontjából, hogyan reagálnak a Fotexnet rendszeres vásárlói. Az online üzletek üzemeltetői bíznak abban, hogy az internetes vásárlás kényelmét már megtapasztaló, gyakorlott ügyfelek maradnak az online megoldásnál, növelve ezzel a többi internetes bolt forgalmát - mondta el Mecséri Ildikó.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.