Lefelé korrigált az OTP és a Mol
Európában gyengültek a főbb részvényindexek, mindössze a frankfurti DAX emelkedett az elbocsátásokat kilátásba helyező Deutsche Bank és HVB vezérletével. A nap vesztesei az Egyesült Államokba exportáló vállalatok voltak, a dollár értéke ugyanis újabb mélypontra került az euróhoz képest.
Kismértékben gyengült tegnap a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) irányadó részvényindexe. A BUX 0,78 százalékkal, 14 100 pontra esett vissza, míg a részvénypiaci forgalom 13,4 milliárd forintot tett ki. A vezető részvények a Richter kivételével csökkenéssel zárták a napot. A legjelentősebb mértékben - 2 százalékkal - az OTP morzsolódott le, árfolyama 5300 forintra módosult a nap végére. A bankpapír vélhetően az elmúlt napok árfolyam-emelkedéseit korrigálta. A romániai Shell-kutak felvásárlásának hírére kedden szárnyaló Mol tegnap már 0,7 százalékkal gyengült, és 11 965 forinton zárt. A Matáv zárókurzusa immár második napja 780 forint, a távközlési cég papírjait továbbra is szerény érdeklődés övezi. A Richter 0,3 százalékkal, 23 600 forintra erősödött, igaz, a gyógyszeripari részvény árfolyama a kereskedés első felében ennél magasabban is járt. Szektortársa, az Egis 0,2 százalékkal, 10 675 forintra gyengült. A nap nyertesei az áramszolgáltatók voltak: a Démász 4,7 százalékkal, 13 800 forintra, az Elmű 2,9 százalékkal, 19 865, míg az Émász 1,1 százalékkal, 8900 forintra drágult, a szokásoshoz képest viszonylag magas forgalom mellett. A kis és közepes kapitalizációjú papírok indexe, a BUMIX ennek köszönhetően - a BUX-szal ellentétben - 0, 47 százalékkal, 1264,37 pontra erősödni tudott. A Humet folytatta mélyrepülését: a felszámolás szélén álló társaság papírjai - a BÉT többszöri felfüggesztése mellett - 20 forintig gyengültek.
Az olajár csökkenésére emelkedéssel reagáltak az amerikai részvényindexek. A Delta Airlines drágulását a UBS elemzője idézte elő, aki vételre ajánlotta a légitársaság részvényeit. A Google papírjai pedig annak hatására kezdtek szárnyalni, hogy a Goldman Sachs elemzője 25 százalékos részvényenkénti nyereségnövekedést jelzett előre 2006 és 2009 között.


