Tizenhárom százalékos árbevétel-növekedést ért el 2004-ben a Graboplast Padlógyártó Rt. A társaság tavalyi forgalma húszmilliárd forint volt. A növekedés érdekében indított beruházások értéke az elmúlt évben elérte a 2,1 milliárd forintot. Az invesztíciók a következő években is folytatódnak, a parketta-, majd a speciális padlógyártásban. A győri központú társaság üzemieredmény-növekedése 50 százalékos volt, üzemi szinten több mint 1,5 milliárd forint volt a profit.
Jancsó Péter, a Graboplast elnök-vezérigazgatója tegnap úgy fogalmazott, hogy az rt. 2004 végére elérte az a cégstruktúrát, amelyet megcélzott. Így megszüntette valamennyi textilipari tevékenységét, ezen belül befejeződött a vliesgyártás, tavaly novemberben pedig a Soproni Szőnyeggyárat is értékesítették. Jancsó Péter elmondta: látványos fejlődés tapasztalható a speciális padlók piacán, ami igen nagy lökést adott a Graboplastnak. E téren a tervek szerint 2006-ban valósul meg a cégcsoportnál olyan fejlesztés, amelynek nyomán ötmillió négyzetméter speciális padlót tudnak majd gyártani.
A Grabo csoport valamennyi termékkörében jelentős fejlődési kilátások vannak 2005-ben is. Új lehetőségeket vár a cég a török, kínai, indiai és amerikai piactól, ugyanakkor meglévő piacai közül Ukrajnában a legdinamikusabb a társaság értékesítésének bővülése, amely 50 százalék felett van, s eléri az évi 2-3 milliárd forintot.
Az elnök-vezérigazgató szerint a Grabo forgalma - a további beruházások megvalósulását követően - 2006-ban jelentősen meghaladja majd a 25, 2008-ban pedig a 30 milliárd forintot. Az idén tízszázalékos növekedést tervezett a cég. (LR)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.