BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jelentősen bővült a téli abroncsok hazai piaca

Az év eleje óta a Pirelli magyar leányvállalata koordinálja a márka délkelet-európai kereskedelmét, a jövő évtől pedig Románia tölti be a logisztikai központ szerepet. Tavaly a téligumi-eladások Magyarországon 12 százalékkal bővültek.

Az elmúlt évben 2,18 millió gumiabroncs talált gazdára Magyarországon, 12 százalékkal több, mint egy évvel korábban, s a Pirelli márkanév alatt elkelt 160 ezer darab 15 százalékkal haladta meg a 2003-as szintet. A közlekedésbiztonsági szempontból előnyös téli gumik forgalma 18 százalékkal bővült, itt a cég 31 százalékkal növelte eladásait - mondta el lapunknak Marco Solari, az olasz cég kelet-európai régiójának vezetője, s egyben bejelentette, hogy év eleje óta Pirelli Hungary Kft. tölti be a hazánkat, a volt Jugoszlávia utódállamait, Romániát és Bulgáriát felölelő délkelet-európai régió kereskedelmi központjának szerepét.

A magyarországi kishaszonjárművek nyáriabroncs-piaca ugyan stabilan áll a 133 ezres szinten, a téli kistehergumik hazai forgalma azonban ötödével emelkedett az elmúlt évben, és elérte a 130 ezret. Ami a teljes európai piacot illeti, a Pirelli a 45 százalékkal, 1,12 millióra növelte téliabroncs-forgalmát, miközben a piac csupán 9,5 százalékkal bővült.

A hat európai és hét tengerentúli gyárat magáénak tudó Pirelli a növekvő kereslet kielégítése érdekében világszerte ötszázmillió eurót fordít ebben az évben beruházásokra. Két-két új gyár létesítését tervezik Kínában és Romániában, egyet pedig Brazíliában. Emellett három teljesen robotizált üzem épül Németországban, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban.

A kelet-európai piacokat ellátó dél-romániai Szlatina közelében épülő üzemre három év alatt 110 millió eurót szánnak. A beruházás eredményeként a gyár mellett felépülő logisztikai központ pedig a jövő évtől a délkelet-európai régiót látja el áruval. Romániában csak alacsony sebességindexű abroncsok készülnek majd, a magas sebességindexű abroncsokat a német és az angol Pirelli-gyárakból hozzák a logisztikai központba. Ugyancsak Szlatinán tavaly szeptemberben kezdte meg működését a német Continental AG-val közösen acélszálak gyártására létrehozott Cord Romania társaság, amelyben a Pirelli nyolcvan százalékkal részesedik.

Az Európai Beruházási Bank kutatási és infrastrukturális projektek sorát finanszírozza Olaszországban európai növekedési kezdeményezés néven, még a 2003-as olasz elnökség idején indított program keretében. A Pirelli anyagkutatásaira mintegy százmillió eurónyi támogatás jut. A Pirelli a gumiabroncsgyártás mellett energia- és telekommunikációs kábelek és rendszerek gyártásával is foglalkozik, amelyek fejlesztésében a világelsők között szerepel.

A cég gumiabroncsgyártó üzletága az elmúlt év első három negyedévében 11 százalékkal, 2,44 milliárd euróra növelte forgalmát a bázishoz képest, a működési profit pedig 25 százalékos bővüléssel elérte a 217 millió eurót. Ami a magyarországi adatokat illeti, a tavalyi árbevétel az előzetes adatok szerint 2,2 milliárdról 2,4 milliárd forintra nőtt, az adózott eredmény pedig nyolcszázezer forinttal haladja meg a 2003-ast, s 21,5 millió forint lett.

A dél-koreai gumiabroncsgyártó óriás, a Hankook térségünkben akarja létrehozni első európai gyárát. Lapértesülések szerint a hétszázmillió eurós beruházás sorsa az első negyedévben eldől, s a Hankook január végén kezdte meg az érdemi tárgyalásokat Magyarországon, Cseh- és Lengyelországban. Közép- vagy Kelet-Európában épülhet fel a világ legnagyobb gumiabroncsgyártójának számító Bridgestone új európai gyára - írta a Financial Times. A japánok a döntést megelőzően alaposan felmérik az európai igények növekedési kilátásait, s csak ennek függvényében határoznak majd a konkrét gyáralapításról s annak helyszínéről.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.