BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Áthangolta stratégiáját a Junkers

Üzleti stratégiájának finom áthangolásával kíván a piaci kihívásoknak megfelelni a német Bosch csoporthoz tartozó Junkers fűtéstechnikai vállalat magyarországi leánycége. A módosítás a többi között érinti a cég termékportfólióját és szervizgyakorlatát, de kihatással van marketingtevékenységére is.

A magyar fűtéstechnikai piac az elmúlt években alaposan átalakult: míg korábban a gyártók kizárólag a nagykereskedőkkel és a szerelőkkel álltak közvetlen kapcsolatban, ma már nem kerülhető meg a végfogyasztó sem. Az internet térhódításával ugyanis mindenki számára elérhetővé váltak a termékinformációk s így összehasonlíthatóvá maguk a termékek. "Ma a végfogyasztók bele kívánnak szólni abba, hogy a szerelő milyen kazánt szereljen fel" - mondja Benoit Lespagnol üzletág-igazgató.

A Junkers a tendenciát felismerve átalakította marketingstratégiáját; ennek jegyében született a napokban indult kampányuk. Az Irigy Hónaljmirigy együttessel kötött szponzorációs szerződés értelmében az idén mintegy húsz koncertnek lesz főtámogatója a Junkers. Mindezt televíziós és rádiós kampány egészíti ki: a Tv 2 csatornán és a Juventus Rádión már megkezdődött a reklámspotok adása.

Az üzleti stratégia átalakításának része a termékportfólió - immár két éve tartó - átrendezése: egyrészt az alsóbb kategóriákból kivonulva eltolták kínálatukat a prémium szegmens felé, másrészt ráálltak az energiatakarékosabb technológiákra. Utóbbi mögött egyszerű üzleti kalkulus húzódik: a gáz tovább drágulhat a következő években (ma Magyarországon a földgáz ára a "régi", 15 tagú EU átlagos színvonalának alig hatvan százalékát teszi ki), ez a magyarok takarékosságával párosulva a pénztárcakímélőbb technológiák felé lökheti a keresletet.

Jelentősen átalakították szerviztevékenységüket is: a nagy közüzemi szolgáltatók mintájára saját telefonos call-centert hoztak létre, amely meghibásodás esetén gondoskodik a Junkers-termék javításáról. Benoit Lespagnol tájékoztatása szerint a tavaly év végén bevezetett új rendszer kiválóan működik: egy felmérés szerint az ügyfelek 93 százaléka elégedett a szolgáltatással.

A hazai fűtéstechnikai piac - a makrogazdasági helyzet romlása, az építkezések számának visszaesése miatt - válságban van: az eladások a várakozások szerint csökkennek az idén, s számottevő javulásra jövőre sem lehet számítani. Igaz, az átfolyós vízmelegítők egymilliárdos piacán saját adatai szerint 45-50 százalékos részesedéssel bíró, a fali gázkazánok 15 milliárdos szegmensében pedig az első három szereplő között lévő Junkers ilyen körülmények között is nőhet - véli legalábbis Benoit Lespagnol, aki szerint új stratégiájuk mindenképpen meghozza a gyümölcsét.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.