Sem az Agrár Marketing Centrumtól, sem más központi forrásból nem kaptunk támogatást a Pannon Bországgyűlés megrendezéséhez - nyilatkozta a Világgazdaságnak Kálmán Zsolt. A szervező közlése szerint a hagyományos városligeti borkiállítást és -vásárt csak annak köszönhetően tarthatják meg, hogy a főváros - két héttel ezelőtti döntésével - lemondott az első körben kiszabott 16 millió forintos közterület-használati díjról. Ezt az összeget a Pannon Bormíves Céh képtelen lett volna kifizetni, hiszen a rendezvény összköltségvetése - beleértve az e hét végén, június 4-5-én esedékes Pannon Bormustra borversenyt is - nem több 25-28 millió forintnál. Érdekesség, hogy a főváros turisztikai bizottsága viszont egymillió forintot juttat a kapcsolódó kulturális rendezvényekre. Kálmán Zsolt elmondta, a kiállítók száma hatvan körül alakulhat.
A bormustra tekintetében annyi változás lesz a korábbiakhoz képest, hogy a beérkezett vörösborok magas száma miatt nem húsz, hanem harminc mintát emel a nemzetközi zsűri az úgynevezett "csúcsborok" közé. A száraz fehérborok közül húszat, a nemes édes borok mezőnyéből tízet díjaznak. További újdonság: a nemrégiben elhunyt Gál Tibor emlékére különversenyt rendeznek az egri és szekszárdi bikavérek számára - közülük is tízet választanak ki -, amelynek díját a két város polgármestere ajánlotta fel. Az alapvető szabályok nem változtak: a mustrán elvben a kereskedelmi forgalomban kapható borok vehetnek részt.
Ezekhez a rendezvényekhez kapcsolódóan tarják június 10-én a Független Magyar Bortermelők Szövetségének közgyűlését. Jásdi Istvántól, a szervezet elnökétől megtudtuk: a tanácskozás napirendjén a jelenleg mintegy ötvenes taglétszám - többségükben ismert családi pincészetek - bővítése is szerepel. Elsősorban azonban arra készülnek, hogy világosan kijelöljék a szövetség által elvégzendő feladatokat, kiválasszák ezek felelőseit, és létrehozzák a megfelelő munkacsoportokat. A függetlenek egyebek közt egységes álláspontot kívánnak kialakítani a borhamisításról, a borászképzés problémáiról, a jogszabályi háttér kérdéseiről. Készülnek projektjeik arra vonatkozóan is, hogy a kisebb családi pincészetek termékeit azonos márkanévhez kapcsolva értékesítsék a nagy áruházláncokban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.