A Stadler egyszer már megnyerte a MÁV Rt. elővárosi vonatokra kiírt pályázatát, és a cég meggyőződése, hogy a FLIRT szerepel jobban a tender megismételt szakaszán is. Teljesítménnyel és tényekkel támasztottuk alá, hogy mi tettük a jobb ajánlatot a tenderen, és ezáltal a FLIRT a legmegfelelőbb választás a MÁV igényeinek kielégítésére - fejtette ki lapunknak a svájci vonatgyártó társaság tulajdonos-vezérigazgatója. A Stadler tendergyőzelmét még soha nem vonták kétségbe, a FLIRT-tel pedig még nem veszített a társaság.
Peter Spuhler most sem tart attól, hogy alulmaradnának, de kérdésünkre elmondja: nagy veszteség lenne, ha nem a Stadler szállíthatná a MÁV-nak a vonatokat. Kútba esne a cég azon hosszú távú stratégiai elgondolása is, hogy a Ganz Transelektróval közösen lépjen fel a környező országok piacán.
A FLIRT fontos tulajdonsága, hogy nagy teljesítményű vonat, ennek köszönhetően ugyanis részleges és teljes terheléssel is sokkal jobban gyorsul bármelyik riválisánál. Az erős gyorsulási és lassulási képesség elengedhetetlen Budapest körzetében, ahol az egymást kis időkülönbséggel követő tehervonatok és az intercityk közé kell "becsúszniuk" az elővárosi vonatoknak. A FLIRT nagyméretű ajtaja gyors utascserét tesz lehetővé. Ez megint csak fontos elvárás az elővárosi közlekedésben, ahol a megállók viszonylag sűrűn követik egymást, ám a vonatok nem késhetnek a munkába igyekvőkkel.
A FLIRT-ök a forgalmi igényektől függően 4-5-6 kocsis öszszeállításban üzemeltethetők, amely az utasok kényelmes utazását, a MÁV számára pedig a gazdaságos működtetést jelentik. Utasterük kismértékű módosításával intercity vonatként is használhatók. A járművek száz százalékban klimatizáltak, és a kocsik alacsony padlója lehetővé teszi, hogy a hátránnyal élők is akadálytalanul vehessék igénybe a FLIRT minden szolgáltatását.
A MÁV-tender ismételt megnyerése esetén, s ha további csúszással nem kell számolni, az első két FLIRT 2006 márciusától működik Magyarországon, majd havonta újabb 2-3 vonatot állítanak forgalomba. Az új vonatok a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs és Budapest-Tatabánya vonalon közlekednek majd. Karbantartó üzemük Pusztaszabolcson lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.