BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Sony Ericsson a piac harmadán

A magyar piacon az idei első negyedévben meghaladta a harminc százalékot az újonnan eladott Sony Ericsson márkájú mobilkészülékek részesedése - válaszolta lapunk kérdésére Wágner Tibor, a japán-svéd társaság közép- és kelet-európai igazgatója. A cég tavaly 25 százalékos piaci részesedést mondhatott magának hazánkban.

Hozzátette: jól indult az év a hazai telefonpiacon, az első három hónapban több mint félmillió új készülék talált gazdára. A második negyedév némileg lanyhább, de összességében ebben az idén is 2,0-2,3 millió közé tehető majd az értékesítés. Ennek azonban alig öt százalékára becsüli az igazgató a harmadik generációs készülékek arányát. A kereskedelmi szolgáltatások beindulása nyomán csak fokozatos, nem pedig robbanásszerű telefoncserét vár.

A világpiacon, ahol az idén várhatóan 720 millió készülék talál gazdára, a cég részesedése hat százalék. A vállalat ma már nyereségtermelő, tavalyi bevétele 6,25 milliárd euró volt, adózás előtti eredménye megközelítette a félmilliárdot. (VG)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.