BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Adatbázis a fizetési fegyelemről

A céginformációs szolgáltatásokat kínáló Dun & Bradstreet Hungária Kft. mintegy háromnegyed éves kísérleti időszak után széles körben is népszerűsíteni kezdi a csoport világszerte már bizonyított termékét, a Trade adatbázist. Ebben a szállítók töltik fel a vevőik fizetési szokásaira vonatkozó adataikat, cserébe pedig más, akár külföldi társas vállalkozásokról tudhatják meg, késnek-e számláik kiegyenlítésével - mondta el egy tegnapi sajtótájékoztatón Molnár Gábor ügyvezető. A hitelminősítésen túl ágazati elemzések és benchmarking elkészítéséhez is használható rendszerhez csatlakozók könyvelési rendszerükből havonta automatikusan elküldik a szolgáltatónak, hogy mely cégek, mely számlák összegével, menynyi ideje tartoznak. A beérkező adatok internetes adatbázisból kérdezhetők le.

Annak érdekében, hogy egy-egy egyedi eset ne torzíthassa az adatbázist, csak akkor adnak egy cégről információt, ha legalább három szállítója "árulkodott" fizetési szokásairól. Így bár ma is mintegy 16 ezer cég csaknem félmillió tranzakciójának egy év után elévültnek tekintett adatait tárolják, csak néhány ezer cég fizetési fegyelméről kínálnak adatokat.

A Dun & Bradstreetnél azt várják, hogy a csatlakozók számának növekedésével egyre több cég fizetési fegyelméről lesz majd hiteles képük. Így a rendszeresen késők többé nem téveszthetik meg szállítóikat, s végső soron az egész gazdaság fizetési morálja javul.

Réti László, a konstrukció hazai jogi hátterét áttekintő Réti, Antall & Madl Landwell ügyvédi iroda partnere elmondta: az ilyen adatközlés nem sért üzleti titkot, ugyanakkor a vevő szerződéskötéskor megtilthatja, hogy az eladó fizetési szokásairól mást tájékoztasson.

Molnár Gábor szerint a legtöbb helyen nincs szükség külön fejlesztésre a zárt rendszeren keresztül átküldendő kimutatások elkészítéséhez, ahol pedig célszoftvert kellett készíteni, az csak néhány száz ezer forintos költség lehet.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.