Jogi lépéseket fontolgat a Lufthansa annak érdekében, hogy csökkentse várhatóan jelentős kárát az egyre romló ferihegyi szolgáltatások miatt. A német légitársaság hiába szeretne megállapodni a Budapest Airport (BA) Rt.-vel, az üzemeltető nem hajlandó mérsékelni a légitársaság szerint túl magas árait. Stefan Semsch közép-európai igazgató tegnap a Budapesten tartott sajtóbeszélgetésen közölte: hamarosan a tulajdonos ÁPV Rt.-t is megkeresik ez ügyben.

Előzőleg a magyar piacon üzemelő külföldi hagyományos és diszkont-légitársaságok érdekvédelmi szervezete levélben kérte a BA Rt.-t, hogy legalább az 1-es fogadócsarnok elkészültéig csökkentse a cégeknek felszámított díjakat. A repülőtér üzemeltetője lapunkkal akkor azt közölte, hogy az elkészülő 1-es terminál enyhít a zsúfoltságon, és június második felétől néhány légitársaság átköltözik a 2B-ről a 2A csarnokba. A BA Rt. szerint az 1-es terminálra tervezett leszállási díj (9-10 euró/utas) még mindig elmarad a bécsi vagy a prágai díjaktól, miközben az áremelést a már elkezdett és tervezett beruházások is indokolják.

A 2A és 2B terminálon már most is elviselhetetlen a zsúfoltság; az ebből a későbbiekben adódó esetleges késések miatt az utasok a légitársaságokat okolják majd, és kártérítések sorozatára lehet számítani - fűzte hozzá a német vállalat regionális vezetője. Lichtenberger Tamás, a Lufthansa repülőtéri képviselője kifejtette: a repülőgépek parkolási és leszállási díja, valamint a helyiségbérleti díjak is messze meghaladják a nyújtott szolgáltatás szinvonaláért elkérhető mértéket. A német vállalat évente kétmilliárd forintot fizet a BA Rt.-nek, tehát a vezető szerint ennek fejében joggal várhatja el, hogy megfelelően kezeljék minőségi kifogásait.