Százszázalékos svájci tulajdonú leányvállalatot kíván alapítani a Stadler Bussnang AG a MÁV Rt.-nek szállítandó motorvonatok tisztítására és szervizére - jelentette be a tegnapi háttérbeszélgetésen a vonatgyártó cég tulajdonosa és elnök-vezérigazgatója. Peter Spuhler meggyőződése, hogy a MÁV Rt. végül az ő cégével köti meg a 30+30 elővárosi vonat szállításáról és karbantartásáról szóló szerződést, bár ezt egyelőre megtiltotta számára a közbeszerzési döntőbizottság. Ismert, hogy a testület a versenyből kizárt Bombardier Transportation kérésére megvizsgálja, nem hibázott-e a MÁV, amikor a német céget kizárta, és a Stadlert hirdette ki győztesnek.

A svájci cég pusztaszabolcsi üzeme negyven fővel indulna. Később részévé válhatna a Ganz Transelektro Közlekedési Rt.-vel létrehozandó, esetleg többségi magyar tulajdonú vegyesvállalatnak - ismertette a terveket Peter Spuhler. A vegyesvállalatnak komoly szerepe lenne a Stadler és a Transelektro harmadik országokban való fellépésében. Dunai Zoltán, a Transelektro vezérigazgatója hangsúlyozta: a Bombardier-t a MÁV Rt. nem azért zárta ki, mert ajánlatában irreálisan alacsony árat határozott meg a karbantartás és a takarítás áraira. Azért, mert ezen árak nem következhetnek az előírt számítási módból, így érvénytelenek. Legutóbbi ajánlatához képest egyébként jelentősen (információink szerint 63 százalékkal) engedett ugyanezen költségösszetevőiből a Stadler is. Cégünk a riválisnál negyvenmillió euróval olcsóbb, jobb vonatot kínál - foglalta össze Peter Spuhler. Az árengedménynek és az együttműködésnek köszönhetően az eredetileg tervezett negyven százaléknál arányaiban és abszolút értékben is nagyobb lesz a vonatoknál a hazai beszállítói arány - válaszolt lapunknak Dunai Zoltán. (BHL)