Százszázalékos svájci tulajdonú leányvállalatot kíván alapítani a Stadler Bussnang AG a MÁV Rt.-nek szállítandó motorvonatok tisztítására és szervizére - jelentette be a tegnapi háttérbeszélgetésen a vonatgyártó cég tulajdonosa és elnök-vezérigazgatója. Peter Spuhler meggyőződése, hogy a MÁV Rt. végül az ő cégével köti meg a 30+30 elővárosi vonat szállításáról és karbantartásáról szóló szerződést, bár ezt egyelőre megtiltotta számára a közbeszerzési döntőbizottság. Ismert, hogy a testület a versenyből kizárt Bombardier Transportation kérésére megvizsgálja, nem hibázott-e a MÁV, amikor a német céget kizárta, és a Stadlert hirdette ki győztesnek.
A svájci cég pusztaszabolcsi üzeme negyven fővel indulna. Később részévé válhatna a Ganz Transelektro Közlekedési Rt.-vel létrehozandó, esetleg többségi magyar tulajdonú vegyesvállalatnak - ismertette a terveket Peter Spuhler. A vegyesvállalatnak komoly szerepe lenne a Stadler és a Transelektro harmadik országokban való fellépésében. Dunai Zoltán, a Transelektro vezérigazgatója hangsúlyozta: a Bombardier-t a MÁV Rt. nem azért zárta ki, mert ajánlatában irreálisan alacsony árat határozott meg a karbantartás és a takarítás áraira. Azért, mert ezen árak nem következhetnek az előírt számítási módból, így érvénytelenek. Legutóbbi ajánlatához képest egyébként jelentősen (információink szerint 63 százalékkal) engedett ugyanezen költségösszetevőiből a Stadler is. Cégünk a riválisnál negyvenmillió euróval olcsóbb, jobb vonatot kínál - foglalta össze Peter Spuhler. Az árengedménynek és az együttműködésnek köszönhetően az eredetileg tervezett negyven százaléknál arányaiban és abszolút értékben is nagyobb lesz a vonatoknál a hazai beszállítói arány - válaszolt lapunknak Dunai Zoltán. (BHL)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.