BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Előzésre készül a Toyota

A vártnál korábban, akár már 2008-ban átveheti a Toyota a General Motorstól (GM) a világ legnagyobb autógyártójának címét - idézi az Automotive Industry Data (AID) iparági elemzőt a Financial Times Deutschland. Eredetileg 2010-re prognosztizálták az "őrségváltást", ám az amerikai autógyártó múlt heti bejelentése miatt, miszerint radikális fogyókúrának vetik alá a céget, két évvel előbbre hozták a dátumot. Mint ismert, a vezetés tervei szerint a GM számos amerikai gyárát bezárja, 25 ezer embert pedig leépít - mindez az AID becslései szerint egymillió gépjárművel csökkentheti az éves termelést, amely így hétmillió alá eshet.

A Toyota viszont a következő években is folytathatja száguldását, amely tavaly 10 százalékot jelentett globálisan, s 20 százalékot az Egyesült Államokban - jósolja az AID. A Toyota ráadásul a továbbra is rendkívüli növekedési potenciált rejtő kínai piacon is kezdi beérni a GM-et: míg a japán autógyártó 85 ezerrel növelte eladásait 2005 első öt hónapjában az előző év hasonló időszakához képest, az amerikaiak értékesítése 130 ezerrel visszaesett.

Hazánkban 1992 elején kezdte meg importőri tevékenységét a jelenleg 23 Toyota- és egy Lexus-márkakereskedővel dolgozó japán márka. A 3-3,5 százalékos piaci részesedés évei után 2000-ben már 5,5 százalékot ért el a Toyota, amelynek magyarországi piacrésze azóta is folyamatosan meghaladja az európai átlagot. Az elmúlt évben például története legjobb, 14 054 darabos értékesítési eredményével a Toyota 6,1 százalékos szeletet hasított ki a magyar gépjárműpiacon.

Az 50-50 százalékban a Toyota Motor Marketing Europe, illetve a Toyota cégcsoport kereskedőháza, a Toyota Tsusho tulajdonában lévő képviselet, a Toyota Motor Hungary a napokban avatta fel másfél milliárd forintos költséggel épült, nettó 4500 négyzetméteres új székházát Budaörsön, amely az irodák mellett egy kelet-európai oktatási központnak is otthont ad. (VG)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.