Golf Plus: Ismerős is, meg nem is - mondja az ember a Golf Plusra vetett első pillantás után. Azon persze el lehet mélázni, hogy a VW nem lépett-e későn a kompakt egyterűek szegmensébe, az azonban bizonyos, hogy a márka jellegzetességeit viselő műalkotás született. A márka jellegzetességei persze azt jelentik, semmi extravagáns megoldás a dizájn területén, ám a konzervatív vonalakon is dolgoztak eleget: a 0,32-es cw értékű tojásdad karosszéria aerodinamikai finomításai például jelentősen mérséklik a szélzajt.
A Golf Plus attól "plusz", hogy nagyobb, mint az alapmodell. Kívül és belül egyaránt. A 4,21 méter hosszú kocsi ugyan csupán magasságában nőtt 9,5 centiméterrel, 1,58 méterre (1,76-os szélesség és a 2,58 méteres tengelytáv megegyezik a Golféval), ám a fejtér bővülése mellett 2,5 centiméterrel nagyobb hátsó lábteret is kínál. Emellett jóval nagyobb lett a csomagtér is. A hátsó ülések hosszirányban egymástól függetlenül 16 centiméternyire csúsztathatók, így a csomagtartó térfogata 395 és 505 liter között változhat. Ha a hátsó ülések támláját teljesen lehajtjuk, 1450 literre nő a poggyásztér.
A Golfhoz képest a Golf Plus összes ülése magasabbra került. A vezető így tökéletes körkörös kilátást élvezhet, miközben utasai is mindent jól áttekinthető pozícióból nézelődhetnek. Miután az első ülések 7,5 centiméterrel lettek magasabbak, új műszerfalat is kellett tervezni. Ám sajnálatos, hogy az érdekes új műszerfal ellenére a belteret továbbra is a fekete szín uralja.
Ugyancsak érdekes szolgáltatás a kocsiban a 230 voltos csatlakozóaljzat, amely a középső kartámaszhoz rendelhető, lehetővé téve a laptop akkumulátora vagy más berendezések feltöltését.
Polo: Minden hasonló és minden kicsit más. Ez az új Polo, amely igazából nem is az a kimondott kisautó, hiszen hossza 392 centiméterre nőtt. Nagyot változott a világ 1975, az első - 40 vagy 50 lovas, 0,9 és 1,0 literes - Polo generáció bemutatása óta. Ma már a legkisebb VW is rendelhető kifejezetten nagykocsikhoz kifejlesztett extrákkal.
Az már-már természetes, hogy feláras felszerelésként függönylégzsákrendszer is lehet egy Polóban, hiszen a biztonság mindenek előtt. De sok egyéb mellett "hazakísérő" világítás és parkolóradar is szerepel az opciós listán. A hátsó lökhárítóba épített ParkPilot a zsúfolt belvárosban tehet jó szolgálatot, hisz kompakt méretei miatt sok vásárló használja Polóját elsősorban városi közlekedésben.
A Polo esetében első ízben kínált biztonsági felszerelés a gumiabroncs-légnyomás kontroll-lámpa, amely figyelmezteti a vezetőt, ha valamelyik abroncs légnyomása csökken, így a gumi károsodásának veszélye nem fenyeget.
A kívánságra kapható extrafelszerelések között szerepel például az esőérzékelő az önműködően sötétedő belső tükörrel, az integrált gyerekülés, a merevebb rugó- és lengéscsillapító karakterisztikájú és a karosszériát mintegy 15 milliméterrel mélyebbre ültető sportfutómű, a navigációs berendezés, illetve a különböző méretű és kialakítású, sportos könnyűfém keréktárcsák.
A Polo kétfokozatú fékrásegítővel készül. Ez a mechanikus működésű vészfékrásegítő az alapkivitelű blokkolásgátlóval (ABS) együtt határhelyzetekben hatékonyan segíti a vezetőt, amikor a pedálerőt egy meghatározott ponttól jelentősen megnövelve rövidíti a fékutat.
És végül a motorpaletta, amely az 55 és 100 lóerő közti teljesítményskálán négy benzinmotort, valamint négy 70-130 lovas TDI-erőforrást kínál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.