Öt Zöld Pont a hasznosításért címmel kampányt indított a környezettudatos fogyasztói magatartás ösztönzése érdekében az Öko-Pannon Kht. a Pilisi Parkerdő Rt.-vel közösen, a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium védnöksége mellett. Az akciót óriás-, citylight plakátokkal, az internet és az elektronikus média segítségével, valamint egy a Zöld Pont védjegyek visszaküldésén alapuló nyereményjátékkal népszerűsítik, s az Öko-Pannon Kht. összesen harmincmillió forintot fordít a kampányra. A társaság tájékoztatása szerint az ötletet az adta, hogy ma már több tíz ezer terméken található meg a Zöld Pont jelzés, ennek ellenére nagyon kevesen ismerik ennek jelentését. A Der Grüne Punkt, azaz a Zöld Pont használata Németországból indult, és ma már a világ 120 országában jelenti azt, hogy a termék forgalmazója vagy importálója egy koordináló szervezeten keresztül gondoskodik a termék csomagolásának előírt arányú visszagyűjtéséről és hasznosításáról.

Magyarországon a Zöld Pont használatára az Öko-Pannon Kht.-nak van kizárólagos jogosultsága, amelyet a legnagyobb hazai csomagoláskibocsátók alakítottak meg a visszagyűjtés és hasznosítás megszervezése érdekében, s a társaság évi harmincezer eurót fizet a védjegyrendszer fenntartására. A koordináló szervezetnek ma már több 1650 kibocsátó partnere van, s a társaság ezzel a teljes hazai csomagoláskibocsátás mintegy 55-60 százalékát lefedi. Az előzetes számítások szerint az Öko-Pannon Kht.-hoz csatlakozott cégek az idén ötszázezer tonna csomagolást bocsátanak ki, s a koordináló szervezet a teljes mennyiség 54 százalékának visszagyűjtését és hasznosítását vállalta, amelyre mintegy 3,8 milliárd forintot költ el a partnerei által fizetett licencdíjakból. (VG)