A világ outsourcingiparának fellegváraként ismert Indiában kezdenek kifogyni az üzleti folyamatokkal kapcsolatos szolgáltatásokhoz szükséges megfelelően képzett munkaerőből, figyelmeztetnek illetékesek. Az előrejelzések szerint a hiányzó szakképzett munkások száma négy év múlva elérheti a 250 ezret - derül ki az AP összeállításából. A legnagyobb probléma nem a mennyiséggel, hanem a minőséggel van - jelentette ki Rajeeva Ratna Shah, az India gazdasági stratégiáját kidolgozó tervező bizottság képviselője egy konferencián.
Az országban évente mintegy hárommilliónyian szereznek diplomát, azonban csak töredékük alkalmas arra, hogy azonnal munkába álljon az outsourcingiparban, a többségnek hónapokig tartó képzésre van szüksége.
A szolgáltató cégekhez jelentkezők közül a legtöbbüknek nincs meg a munkához szükséges kommunikációs készségek, nem ismerik a nemzetközi szokásokat, és számos esetben problémák vannak a számítástechnikai ismeretekkel is - vázolta a helyzetet Kiran Karnik, az indiai szoftver- és szolgáltató cégek szövetségének (Nasscom) elnöke. Az üzleti folyamatokhoz kapcsolódó szolgáltatásokat végző indiai társaságok tapasztalatai szerint száz jelentkező közül mindössze 8-9 ember alkalmas az adott munkára, amely aggasztóan alacsony arány - tette hozzá Kiran Karnik. A Nasscom emiatt arra készül, hogy az indiai egyetemekkel együttműködve az outsourcingipar igényeit is figyelembe vevő képzési formákat alakítsanak ki.
Magyarországon már elindult hasonló képzés - igaz, egyelőre csak középfokú szinten - a Humán Erőforrás Alapítvány közreműködésével, az ügyfélszolgálati központok igényeinek kiszolgálására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.