Tovább erősítheti európai és ázsiai pozícióját az európai Airbus, ha a következő hónapokban is olyan jelentős megrendeléseket kap a légitársaságoktól, mint az idei első fél évben. A társaság még az idén ezer új munkahelyet hoz létre (főleg Németországban), és jövőre folytatja a létszámbővítést - közölte Nors Niehus személyzeti vezető a Financial
Times Deutschlandnak adott nyilatkozatában.
Legutóbb az indiai diszkontcég, a KingFisher közölte, hogy száz gépből álló flottát szeretne néhány éven belül, a Wizz Air 12+12, a német Germanwings 16 gépre adott le rendelést, az EasyJethez pedig a hónap elején érkezett meg az ötvenedik A319-es, a 320-as családba tartozó modell új darabja. Az Airbusnál jelenleg 53 ezren dolgoznak, ebből húszezren Németországban. Az új dolgozók zöme szerződéses lesz, de közel egyharmadukat állományba veszik. Az Airbus 2007-től egy újabb összeszerelő egységet is beállít a franciaországi főüzemben. Ezzel havonta akár 3-4 géppel többet is képes lesz elkészíteni, mint most.
Szakértők szerint a személyszállító járműveken kívül az A400M típusú katonai célú szállítóeszközökre is több vevőt szereztek, mint korábban remélték. Az előzetes megrendelések és az ez évi opciók lehívása nyomán az idén legalább 360 légi járművet szerelnek össze a franciaországi Toulouse-ban. Két éven belül az évi termelés akár 450 darabra is felfuthat - fűzte hozzá a szóvivő. Közép-Európa szempontjából különösen az összes modell közül legtöbbet vásárolt A320-as érdemel figyelmet, hiszen ebben az évben 270, 2007-ben már 345 ilyen típusú repülőgép kerül ki a hangárokból.
Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója szerint az A320-as család tagjait tudják a leghaté-konyabban és leggazdaságosabban üzemeltetni. A repülőgépek megrendelésével egyidejűleg a Wizz Air kiválasztotta az International Aero Engines V2500-A5 hajtóművét az új gépek számára. Ez a gyártó szolgáltatja majd a tartalék hajtóműveket és a karbantartást is.
Európa legnagyobb diszkontcége, a 105 gépet magáénak tudó brit EasyJet is tempósan vált Airbusokra. A cég további hetven géppel bővíti az állományt a következő néhány évben. Ezzel a lépéssel üzemanyag-takarékos és Európában a legfiatalabb flottára tesz szert, amelynek átlagéletkora négy év, s ez 2,2 évre csökken 2007-re. Ugyancsak 2007-re a légitársaságnak már 147 gépből álló állománya lesz, amely 115 Airbus és 32 Boeing 737-700 típusú repülőgépből áll majd.
Az A320-as repülőgépcsalád tagjai azonos módon vezethetők. Amelyik pilóta képesítést szerez a gépcsalád egyik gépének vezetésére, további képzés nélkül repülhet a gépcsalád bármely másik gépével - s ez vonatkozik a karbantartókra és a szerelőkre is - tudtuk meg egy repülési szakértőtől. Az egységes kezelés előnyei éppen a diszkontcégeknél ütköznek ki a legjobban, hiszen náluk szinte azonnal érzékelhető, ha nem olyan gördülékeny és rugalmas az üzemeltetés, mint tervezték.
Az Airbus és a Boeing párharcában az évezred első három-négy évében jobban szerepelt az európai társaság, de mára az amerikaiak lassacskán behozták hátrányukat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.