BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bővülő online kereskedelem

Az idén várhatóan 172 milliárd dollárt költenek el az amerikai internetes áruházakban a vásárlók - derül ki a Forrester Research piackutató cég elemzéséből. Öt év múlva ez az összeg elérheti a 329 milliárd dollárt, vagyis az amerikai kiskereskedelmi forgalom 13 százalékát teszi majd ki. Ez ugyan elmarad a korábban előre jelzett 331 milliárdtól, de még mindig 14 százalékos átlagos éves növekedést jelent 2010-ig. Néhány termék - többek között ruházati, szórakoztató elektronikai, gyógyászati, sportcikkek - esetében még ennél is gyorsabb lesz a fejlődés.

Továbbra is az utazásra költik a legtöbbet az amerikai online vásárlók, az idén 63, 2010-ben pedig 119 milliárd dollárt fordítanak erre a célra. A netes foglalások legnagyobb vonzereje, hogy általában olcsóbb a más csatornán történő regisztrációnál. Becslések szerint az internet aránya Magyarországon jelenleg még csak 5 százalék körül mozog az utazásfoglalások piacán, öt éven belül azonban már itthon is elérheti a 40 százalékot részesedésük.

Dinamikusan bővül a magyar internetes kiskereskedelem is. A GKI Gazdaságkutató Rt., a T-Mobile Magyarország Rt. és a Sun Microsystems Magyarország Kft. adatai szerint tavaly 12 milliárd forintos forgalmat értek el a hazai online boltok, az idei bevételük pedig 18 milliárd körül alakul majd. (VG)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.