BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felszállhat a Corvus Corone

Megkapta a hazai légügyi hatóságoktól az ultrakönnyű (UL) kisrepülők gyártására és szervizére vonatkozó engedélyt a Corvus Aircraft Kft. A ballószögi üzemben készült Corvus Corone MK-I típusának ítélték az Iparművészeti Múzeum idei formatervezési nagydíját.

A Corvus Aircraft a légügyi hatóságok engedélyén túlmenően már megkapta az ISO 9001-es minőségi és 140 001-es környezetvédelmi tanúsítványt. A Kecskemét melletti Ballószögön működő társaság jelenleg a kétszemélyes Corvus Coronéra érkezett megrendelések teljesítésére és a folyó munka sorozatgyártássá alakítására összpontosít - fejtette ki lapunknak Gecse Tamás, a cég társtulajdonosa és ügyvezetője. Jelenleg havi egy kisrepülőt tudnak összeszerelni, de a rövidesen átadandó 750 négyzetméteres hangár használatbavételével már havi hármat, a folyó fejlesztések beérésével pedig még többet.

A márka németországi forgalmazóján az Ulbi GmbH-n keresztül ez évre négy, jövőre tíz repülőre érkezett megrendelés, Magyarországon pedig további tízre szerződtek. A Corvusokat a német partner 82 ezer euróért adja, az itteni ár 15 millió forint plusz áfa. Ez az összeg azonban a folyó fejlesztések költségei miatt emelkedni fog.

Az eddigiekben egy gépet értékesítettek. Ez, a Corvus Corone MK-I típus megkapta az Iparművészeti Múzeum idei formatervezési nagydíját. A novemberi díjátadáson a múzeumban látható lesz a repülő is.

A tavaly létrejött Corvus Kft. alaptőkéjét és tulajdonosai tagi kölcsönét használja forrásigénye fedezésére. Banki hitelt nem is kértek, tudván, hogy a felfutás előtt álló vállalkozásokkal szemben a bankok bizalmatlanok. A kockázati tőkét viszont üzleti megfontolásból nem kívánják bevonni cégükbe. A társaság azonban már nyert gvop-pénzt eszközfejlesztésre, és várja újabb pályázata eredményét is.

Gecse Tamás és Voloscsuk András - utóbbi szintén meghatározó tulajdonosa és társügyvezetője a társaságnak - bízik vállalkozásuk sikerében. Mint mondják, óriási a kereslet az általuk gyártott géptípusra. A megrendelők egy, de inkább két évet is kénytelenek várni a szállításra. A kisrepülő ma már Magyarországon is sokak számára munkaeszköz, ára alapján széles kör számára hozzáférhető.

A Corvus Corone a katonai repülőknél, illetve a Boeingeknél használt szénszál-üvegszál kompozitból készül, elemeit ragasztással rögzítik. A jórészt alumínium kisrepülőknél így jóval könnyebb, tehát a terhelhetősége nagyobb. A kompozit repülőtest nehezen melegszik fel, így - közönséges autófestékkel -, színesre is lehet festeni anélkül, hogy tartani kelljen a hő- és az egyéb sugárzások károsító hatásától. A jármű a motor és a műszerek kivételével kizárólag a ballószögi csapat fejlesztése. A megrendelők ausztrál Jabiru, illetve Rotax motorral kérték a gépeket.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.