Gát az AS tévés tervei előtt
Felül kellene vizsgálni a médiatörvény azon passzusát, amely tiltja az országos napilapok és magazinok kiadóinak, hogy országos elektronikus médiumban is befolyásoló tulajdont szerezzenek - jelezte Bayer József az egri reklámkonferencián a Médiapiac kihívásai Európában címmel tartott előadásában. A Világgazdaságot is kiadó Axel Springer vezetője elmondta azt is: valamennyi nagy hazai kiadó szeretne rádióban vagy televí-zióban újabb üzleti lehetőségeket találni, a törvény azonban ebben korlátozza őket. Véleménye szerint a hazai médiapiac mérete miatt a korlátozás ma már nem teszi lehetővé a növekedést számukra.
Jelezte azt is: Magyarországon jelenleg az átlagosan 200 ezer forintos jövedelmű családok mintegy 20 ezret költenek információs szolgáltatások megvásárlására egy hónapban. Ez az arány kétszerese a Németországban informálódásra költött összegnek. Bayer József szerint hosszabb távon arra kell felkészülni, hogy a piac stagnálni fog, azaz az adott médiaszegmensen túl újabb üzleti lehetőségek megragadásával nyílik csak mód növekedésre.
Az AS-nek Németországban csak a piaci versenyt szabályozó korlátozásokkal kell szembenéznie. A többek között Európa legnagyobb példányszámú napilapját, a Bildet is jegyző kiadó augusztusban többségi tulajdont vásárolt a vezető német magántelevízióban, a ProSiebenSat.1-ben. Az AS a televíziót a kiadói csoport második stratégiai pillérének szánja.


