A nyár eleje óta egységes irányítás alá vonta cégeit a HTCC (Hungarian Telephone and Cable Corporation) csoport. A harmadrészben a New York-i tőzsdén jegyzett, kétharmad részben pedig a vezető dán telefonszolgáltató TDC tulajdonában lévő társaság a közelmúltban szerezte meg a hazai alternatív távközlési piac meghatározó szereplőjét, a PanTelt és leányvállalatát, a PanTel Technocomot. Utóbbi a magyar olajtársaságnak, a Molnak nyújt távközlési szolgáltatást. A HTCC ezt megelőzően egyetlen magyarországi céget birtokolt, a legkisebb hazai vezetékes koncessziós társaságot, a mintegy 192 ezer előfizetőt kiszolgáló Hungarotel Rt.-t. Az egyes vállalatoknak korábban nyújtott adókedvezmények és a távközlési licencjogok miatt a három társaság jogi összevonása ugyanakkor egyelőre nincs napirenden.

A cégegyesítéssel együtt járó racionalizálás nyomán két lépcsőben összesen 200 fős leépítésről döntött a vezetőség - jelentette be Torben V. Holm, a társaság elnök-vezérigazgatója. A jelenleg 900 főt foglalkoztató csoportnál az első körben önként távozókra számítanak, akik a szokásos végkielégítés kétszeresét kapják. A második lépcsőben a cégvezetés jelöli ki a feleslegessé váló alkalmazottakat. A leépítés főként a Hungarotel alkalmazottait érinti, ott jelenleg közel hatszázan dolgoznak.

Az egyesítés nyomán változik a márkafókusz is. Mivel az elmúlt évek során a PanTel tett szert nagyobb ismertségre, a csoport a jövőben ezen a néven nyújtja országos szolgáltatásait. Utóbbi cég veszi át a csoport üzleti ügyfeleit, a Hungarotel nevet a jövőben csak a lakossági területen használja a HTCC. A távközlési szolgáltatásokkal az ország más területein is meg akar jelenni, és a PanTel révén folytatja regionális terjeszkedését. A külföldi üzletek ma már a társaság bevételének közel a negyedét adják.

Díjcsomagjain is változtat a társaság. Mint az elnök-vezérigazgató kifejtette, a szabályozási hatóság részéről az utóbbi időben folyamatos kritika is érte a céget tarifaképzési politikája miatt, amely alacsonyabb előfizetési díjat és drágább telefonálást jelentett. Ezen kívánnak a közeljövőben változtatni, az új díjcsomagokkal szeptemberben jelennek meg.

A dán TDC - amely korábbi információk szerint nem kizárt, hogy százszázalékos tulajdont szerez a HTCC csoportban - további lehetőségeket lát a magyar távközlési piacon. Az elnök-vezérigazgató ismét megerősítette, hogy a skandináv cég felemás szereplése a múlt év második felében meghirdetett harmadik generációs (3G) mobiltenderen nem a piac iránti érdektelenséget mutatta, hanem inkább azt, hogy a társaság drágállotta az újonnan érkező szereplőnek fenntartott negyedik licenc ötmilliárd forintos minimálárát. Kifejtette, előbb-utóbb meg akarnak jelenni az itteni mobilpiacon. Ennek módja többféle is lehet: ismét pályáznának mobillicencre, vagy ha kellően érdekeltté tudnák tenni a hazai mobilcégeket, virtuális szolgáltatóként szállnának be a versenybe. Elképzelhető az is, hogy egyéb, vezeték nélküli technológiát építenek ki a magyar piacon.