BAA: 500 milliárdos kötelező ajánlat a reptérre?
Kötelező ajánlattételre készül ebben a hónapban a Budapest Airport többségi részesedésére a brit BAA repülőtér-üzemeltető, közölte a cég vezetője. Mike Clasper, a BAA vezérigazgatója a szerdai FinancialTimesnak azt mondta: ez lenne a BAA legnagyobb külföldi akvizíciója.
A brit üzleti napilap szerint a Budapest Airportra még négyen pályáznak: a Frankfurtot működtető német Fraport, a Deutsche Bankkal konzorciumban, a német Hochtief építőipari csoport, az ausztrál Macquarie Airports, valamint a koppenhágai repülőtér, amelyre a Macquarie egyébként szintén pályázik. A Copenhagen Airports mindazonáltal a Macquarie akvizíciós ajánlatának beérkezte után, október végén közölte: kiszáll a Budapest Airportért folyó küzdelemből.
A BAA vezérigazgatója kedden megjelent nyilatkozatában nem közölt részleteket a Budapest Airporta előkészítendő ajánlatról. Október végén azonban a The Sunday Times - forrásmegjelölés nélkül - azt írta, hogy a brit cég kétmilliárd eurós (több mint 500 milliárd forintos) "ajánlati csatát vív" a fő versenytársnak tartott Macquarie-val a Budapest Airport ellenőrzéséért. A lap által idézett banki források szerint az ár jóval meghaladhatja azt az 1,6 milliárd eurót, amelyet az előző fordulóban állítólag a Hochtief ajánlott a budapesti repülőtér-üzemeltető cégért.
Clasper a szerdai Financial Timesnak azt mondta: a BAA vizsgálja kisebbségi részesedés szerzésének lehetőségét a milánói repülőtereket működtető csoportban is. Hazai központjában ugyanakkor hétszáz adminisztratív és vezetői állás felszámolására készül a cég, ami a 3500 fős irodai állomány 20 százalékos leépítését jelenti. Ettől két éven belül évi 45 millió font megtakarítást remél a BAA, mondta a vezérigazgató, aki szerint a fő tevékenységi körben nem számolnak fel állásokat. (MTI)


