Kötelező ajánlattételre készül ebben a hónapban a Budapest Airport többségi részesedésére a brit BAA repülőtér-üzemeltető, közölte a cég vezetője. Mike Clasper, a BAA vezérigazgatója a szerdai FinancialTimesnak azt mondta: ez lenne a BAA legnagyobb külföldi akvizíciója.
A brit üzleti napilap szerint a Budapest Airportra még négyen pályáznak: a Frankfurtot működtető német Fraport, a Deutsche Bankkal konzorciumban, a német Hochtief építőipari csoport, az ausztrál Macquarie Airports, valamint a koppenhágai repülőtér, amelyre a Macquarie egyébként szintén pályázik. A Copenhagen Airports mindazonáltal a Macquarie akvizíciós ajánlatának beérkezte után, október végén közölte: kiszáll a Budapest Airportért folyó küzdelemből.
A BAA vezérigazgatója kedden megjelent nyilatkozatában nem közölt részleteket a Budapest Airporta előkészítendő ajánlatról. Október végén azonban a The Sunday Times - forrásmegjelölés nélkül - azt írta, hogy a brit cég kétmilliárd eurós (több mint 500 milliárd forintos) "ajánlati csatát vív" a fő versenytársnak tartott Macquarie-val a Budapest Airport ellenőrzéséért. A lap által idézett banki források szerint az ár jóval meghaladhatja azt az 1,6 milliárd eurót, amelyet az előző fordulóban állítólag a Hochtief ajánlott a budapesti repülőtér-üzemeltető cégért.
Clasper a szerdai Financial Timesnak azt mondta: a BAA vizsgálja kisebbségi részesedés szerzésének lehetőségét a milánói repülőtereket működtető csoportban is. Hazai központjában ugyanakkor hétszáz adminisztratív és vezetői állás felszámolására készül a cég, ami a 3500 fős irodai állomány 20 százalékos leépítését jelenti. Ettől két éven belül évi 45 millió font megtakarítást remél a BAA, mondta a vezérigazgató, aki szerint a fő tevékenységi körben nem számolnak fel állásokat. (MTI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.