BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Robog a noteszgépek piaca

Harminc százalékkal nőtt az előzetes adatok szerint a Magyarországon értékesített személyi számítógépek száma a harmadik negyedévben éves összehasonlításban, és elérte a 107 ezret - tudta meg lapunk Marosvári Gábortól, az IDC Hungary piackutató cég elemzőjétől. Különösen a noteszgépek piacán volt robbanásszerű a fejlődés, a július és szeptember közötti időszakban az újonnan értékesített PC-k negyven százalékát adó eszközökből kétszer annyi fogyott, mint egy évvel korábban. Ebben nagy szerepet játszott, hogy az alsóbb kategóriájú noteszgépek ára már elérte az asztali személyi számítógépek szintjét, így a kis- és közepes vállalatok mellett az egyéni felhasználók közül is egyre többen vásárolnak ilyet - mondta az IDC munkatársa.

Az IDC adatai szerint 2004 harmadik negyedében a notebookok átlagára 300 ezer forint körül volt, ez 2005-ben 207 ezer forintra csökkent. Ebben az átlagban azonban szerepelnek a felső kategóriájú, akár félmillió forintot is elérő eszközök; a legolcsóbb készülékek akár már 150-160 ezer forintért is megvásárolhatók.

Az utolsó negyedévben is főként a kkv-k és a végfelhasználók részéről lehet komoly számítógép-vásárlásokra számítani, mellettük a nagyvállalatoknál is várhatók beszerzések. Úgy tűnik, hogy az elmúlt években az utolsó hónapokban aktív kormányzati szektor az idén szinte egyáltalán nem vagy csak minimális mértékben költ majd személyiszámítógép-parkjának megújítására. Fokozhatja az év végi PC-lázat az egyéni felhasználók körében, ha kiderül, hogy jövőre megszűnik a Sulinet Expressz akció és vele a személyiszámítógép-vásárláskor igénybe vehető adókedvezmény - tette hozzá Marosvári Gábor.

Az értékesítési adatok alapján a gyártók oldaláról a hazai PC-piacot a Hewlett-Packard, az Acer és a Fujitsu/Siemens uralja. A főként noteszgépeiről ismert Acer előkelő helyezése is a hordozható személyi számítógépek előretörését mutatja. (KZ)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.