BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Terjed az internetes vásárlás

Látványos forgalombővülésről számoltak be a vezető hazai online áruházak. 2005-ben az előző évhez képest átlagosan 30-40 százalékos a növekedés, de van olyan üzlet is, amely megháromszorozta bevételét. A magyar internetes kiskereskedelmi piac a tavalyi 12-ről az idén várhatóan 18 milliárd forintra nő.

A hét elején indult az igazi karácsonyi vásárlási hullám az év internetes kereskedőjének választott Bookline-nál – tudtuk meg Márffy Györgytől, a társaság alapítójától és elnökétől. A napi több ezer rendelést kiszolgáló online könyváruház bevételének közel harmada az év utolsó két hónapjában keletkezik, az első nyolc hónap átlagához képest novemberben és decemberben háromszorosára nő a forgalom. A társaságnál az idén 650 millió forint körüli bevételt várnak a tavalyi 200 millió után. A 2002-ben indult online áruháznak százezer regisztrált felhasználója van; kezdetben főként antikváriumok könyvkínálatát értékesítették, azonban napjainkra forgalmuk 80 százalékát az új könyvek adják. A társaság jövőre teljesen megújítja weboldalait, tovább bővíti szolgáltatásait, és a tervek szerint kínálatában megjelennek a CD-k és a DVD-k is – közölte Márffy György. Az elképzelések szerint jövőre már a határon túlra – Szlovákia, Románia – is vállalnak majd házhoz szállítást.

A G’Robynál az online áruházak többségétől eltérően a karácsonyi időszak nem jelent látványos forgalomnövekedést az év többi részéhez képest, bár a vásárlások átlagos értéke az év közbeni 22-23 ezerről 28-30 ezer forintra emelkedik ebben az időszakban – közölte Nagy Sándor, a G’Roby Netshop Kft. ügyvezető igazgatója. Éves szinten 20 százalék körüli forgalomnövekedést várnak a vállalatnál, a bevétel 2005-ben 660-680 millió forint körül alakul majd. Az élelmiszereket és vegyi árukat forgalmazó hagyományos üzletlánc webes részlege az év során megújította a vásárlói felületet. A növekvő igények kiszolgálása érdekében bővítette gépjárműflottáját, valamint raktárát is, 700 négyzetméteresre. A társaságnak jelenleg mintegy 16 ezer regisztrált vevője van, ez az elmúlt évhez képest 28 százalékos növekedést jelent.

Az internetes vásárlás terjedését mutatja: az egyik legrégebbi hazai online üzlet, az eBolt januártól új telephelyre költözik, hogy ki tudja szolgálni a megnövekedett forgalmat. A tapasztalatok azt mutatják, hogy fokozatosan nő az érdeklődés az online vásárlási lehetőség iránt, és különösen nagy mértékben nőtt a nagyméretű elektronikus eszközök forgalma – mondta el Mecséri Ildikó. Az új, mintegy ezer négyzetméteres létesítményt több száz millió forintos beruházással alakították ki.

Az eBolt vásárlói körében, úgy tűnik, az idén karácsonykor az MP3 digitális zenei lejátszók, a DVD-lejátszók, illetve a folyadékkristályos kijelzőjű televíziók és monitorok lesznek a legnépszerűbbek – közölte Mecséri Ildikó. A társaságnál 2004-hez képest 30-40 százalékos növekedést várnak az idén, az eBolt forgalma megközelíti majd a 700 millió forintot. A gyors fejlődéshez hozzájárult, hogy a cégnek sikerült megállapodnia új beszállítókkal, és nőtt azon gyártók száma is, amelyekkel már közvetlen kapcsolatot építettek ki, így kedvezőbb áron tudnak kínálni egyes termékeket.

A magyar online kiskereskedelmi piac már külföldi cégek érdeklődését is felkeltette. A cseh Internet Mall internetes áruházlánc a hét elején nyitotta meg első magyarországi boltját, amelyben nagy és kis háztartási gépeket, valamint szépségápolási kisgépeket értékesítenek. A tervek szerint néhány héten belül megnyílik az Internet Mall Hungary szórakoztató elektronikai termékeket forgalmazó üzlete is.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.