A jelek szerint a Lufthansa vezetése senkire és semmire sincs tekintettel annak érdekében, hogy javítsa a hatékonyságot. Wolfgang Mayrhuber vezérigazgató a napokban bejelentette: egyebek között a pilóták fizetését is erőteljesen megnyirbálja ennek érdekében.
A bevétel tekintetében második európai légitársaság azonban nagyságrendekkel többet takaríthat meg, ha jó döntést hoz a hosszú távú járatokhoz használt flotta korszerűsítésekor, ez a lépés ez év elején esedékes. Értelemszerűen mind a Boeing, mind az Airbus erősen lobbizik, hogy ő legyen a befutó a nagy megrendelés leadásakor. Ha a németek az amerikai céget választják, akkor a 29 B747-400-as gépet lecserélik a korszerűbb, 747-8-as típusra. Európai siker esetén a B747–400-asok felét az új A380-asokra, a többit pedig a kisebb A340–600-asok váltják. Ha teljesen új 747-eseket vásárolnának, akkor az legalább hétmilliárd dollárba kerülne – emlékeztetett a vezérigazgató.
„Meg kell győzni a pilóták szakszervezetét, hogy egyrészt a piaci érték fölötti fizetéseik tarthatatlanok, másrészt az állásuk csak akkor maradhat meg, ha nyereséges járatokat üzemeltetnek” – mondta a vezető. Mayrhuber megerősítette: legalább egymilliárd eurós üzemi nyereséget kell elérni a növekedés folyamatosságához. Egyelőre persze maga sem tudja, hogy mikorra lesz képes erre a Lufthansa, de azt jelezte: nem 2006-ban, még akkor sem, ha év végéig sikerül befejezni az 1,2 milliárd eurós takarékossági programot.
Miközben saját sorait jelenősen átrendezi a társaság, a német légipiac hazai és külföldi fapados szereplői tiltakoznak amiatt, hogy a Lufthansa az Eurowingsen keresztül – szerintük törvénytelen – gazdasági előnyökhöz jutva terjeszkedik. Az Easyjet németországi ügyvezető igazgatója egyenesen azt mondta: az Európai Bizottságnál is bepanaszolja a német nagyvállalatot, amely ezzel a közvetett módszerrel korlátozza a szabad versenyt. (VG)
A Lufthansa január elejétől heti 44 új járatot indít Düsseldorfból hét európai célállomásra, ezeket a napi három alkalommal Budapestről érkező utasok is igénybe vehetik. Öt új járat közlekedik majd Birminghambe, hat-hat Barcelonába, Manchesterbe és Lyonba, valamint hét-hét járat Nizzába, Rómába és Madridba. A Lufthansa elsősorban reggeli és esti indulási időpontokban bővíti jelentősen a kínálatát. Az új járatokat három új repülőgép beállításával segítik, miközben a párizsi vagy londoni repülőterekre már most nagyobb repülőgépeket indítanak Düsseldorfból anélkül, hogy csökkentetnék a járatok számát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.