Egy új állás megpályázása során számos olyan információ van, amelyre a jelöltnek érdemes lenne rákérdeznie, hogy el tudja dönteni, tényleg megfelel-e neki az állás. Ám sokan csak azzal foglalkoznak, hogy gyorsan munkához jussanak, nem is mérlegelik, vajon tényleg alkalmasak lesznek-e a posztra, illetve valóban szeretnek-e majd a cégnél dolgozni. A Gordon Research tanácsadó cég négyszáz európai vállalat HR-vezetőjét kérdezte arról, vajon milyen kérdéseket hallanak szívesen egy pályázótól. Senki nem lepődik meg azon, ha az interjúztató kíváncsi a pályázó szakmai tapasztalatára, referenciáira, bérigényére, sőt a személyiségére is, az viszont ritka, hogy a jelölt visszakérdez: milyen típusú kollégát keresnek, ki lenne a főnököm, és milyen a vezetési stílusa?
Mit tudna mondani magáról az állásról? Milyen típusú kollégát keresnek? Milyen lenne egy munkanapom? Milyen előrelépési lehetőségem van? – a tanulmány szerint leginkább ezeket a kérdéseket hiányolják a HR-szakemberek és a fejvadászok. A megkérdezettek azt is kifogásolták, a jelöltek nem kérik el a munkaköri leírást, sőt a vállalati kultúráról egyáltalán nem faggatóznak. A bátrabbak többségét sem tartják elég érdeklődőnek, különösen, hogy ők is csak a fizetésről, juttatásokról faggatóznak. Ez különösen akkor kelt visszatetszést a HR-szakemberekben, ha az első állásinterjú során, vagy akár már az azt megelőző telefoninterjú alkalmával kérdezik meg. A tanulmány szerint az is helyénvaló lenne, ha a jelölt rákérdezne, vajon miért üresedett meg a meghirdetett állás, és egyáltalán mekkora a fluktuáció a cégnél. A válaszadók több mint fele (56 százalék) elismerte, előfordult már vele, hogy olyan kérdést tettek fel neki, amelytől meghökkent, sőt hirtelen meg sem tudott szólalni a meglepetéstől. Az egyik ilyen kérdés azt puhatolta, vajon az interjúztatónak milyen céges problémák miatt vannak álmatlan éjszakái.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.