A vonatkozó rendelet szerint a hitel 75 százalékára az állam akkor vállal garanciát, ha az öszszegre fedezetet nyújtanak a Transelektro csoport ingatlanjai. E feltételek információink szerint teljesültek, mint az a másik elvárás is, hogy a csoport eredeti hat magánszemély tulajdonosa is összeadjon a cég megmentéséhez 500 millió forintot.
„A Transelektro reorganizációjában betöltendő szerepünk a hárommilliárd forintos hitelen múlik. Enélkül a Transelektro működésképtelen, így erre az esetre nem is készítettünk vészforgatókönyvet” – válaszolt lapunknak Timár Gyula, a Vegyépszer Rt. elnök-vezérigazgatója. Cége a napokban szerzett 48 százalékos hányadot a Transelektro csoport cégeit tulajdonló társaságban, a Transelektro Management Kft.-ben. A tulajdonosként bekerült két másik társasággal már többségben van az addigi főtulajdonos Székely Péterrel szemben. „A tulajdonosváltással a magánszemélyek helyére tőkeerős, több milliárd forintos tőkeinjekcióra képes cégek kezébe került a Transelektro. Ezáltal nő a neki hitelező pénzintézetek bizalma is” – fejtette ki Timár Gyula. Cáfolta laptársunk értesülését, amely szerint a Vegyépszer Transelektróba való beszállásáról előzetesen ne egyeztetett volna a banki konzorcium tagjaival. Szándékát kedvezően fogadták. Ugyanakkor kormányzati körökből úgy tudjuk, hogy Kóka János gazdasági miniszter nem értesült a tulajdonosváltás tervéről. A gazdasági tárcánál nem tekintik problémának az új tulajdonosok megjelenését, de várják, tesznek-e be pénzt a társaságba. Az állam a fentin túl nem segít.
A megmentendő Transelektro csoport egyik fő értéke a mintegy ötvenmilliárd forintos rendelésállománya. Ám e megbízások teljesítése sem biztos, ugyanis a csoportot átvilágító banki konzorcium arra is kíváncsi, nem jár-e anyagi hátránnyal a már megkötött szerződések teljesítése. Szélső esetben a gazdaságtalannak tűnő megbízások esetében felkeresi a megrendelőt, próbáljon más szállítót keresni.
>> Közlekedési Rt.: Debrecennek tizenegy troli, BKV-nek villamosfelújítás, olasz, baltikumi megbízások (aláírás előtt)
>> Villamossági Rt.: bahreini transzformátor- (3,4 Mrd forint), oroszországi transzformátor- (0,5 Mrd forint), kuvaiti transzformátor-, távol-keleti vízerőmű-építés, holland malomipari megbízás, norvég hullámerőmű
>> Közlekedési Rt.: Debrecennek tizenegy troli, BKV-nek villamosfelújítás, olasz, baltikumi megbízások (aláírás előtt)
>> Villamossági Rt.: bahreini transzformátor- (3,4 Mrd forint), oroszországi transzformátor- (0,5 Mrd forint), kuvaiti transzformátor-, távol-keleti vízerőmű-építés, holland malomipari megbízás, norvég hullámerőmű-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.