BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Déli pu., Moszkva tér, Deák tér - hogyan fogunk közlekedni?

Összesen mintegy 10,2 milliárd forintot fordít az idén a BKV Zrt. a kelet–nyugati metróvonal felújítására. Szintén ebben az évben kerül sor a Déli pályaudvari, a Moszkva téri és a Deák téri állomás felújítására. Alagút- és vágányfelújítási munkákat is végeznek ezen a szakaszon, valamint kicserélik a szigeteléseket és a biztosítóberendezéseket – hangzott el a Demszky Gábor budapesti főpolgármester és Aba Botond, a BKV Zrt. vezérigazgatója által tegnap tartott sajtótájékoztatón. Az idén ősszel állnak forgalomba a 4-es, 6-os villamosok vonalán az új, Combino típusú járművek, amelyek megvásárlásáról még 2003-ban kötött szerződést a BKV Zrt. A Siemens összesen 40, teljes hosszában átjárható, 54 méter hosszú, alacsony padlós járművet szállít 36 milliárd forint értékben, közülük az első húszat ebben az évben.Az új villamosokat a körúti forgalmat jelenleg is kiszolgáló Hungária kocsiszínben helyezik el, ehhez a remízt részlegesen felújítják. A Siemens Combino villamosok nagykörúti közlekedtetéséhez korszerűsítési programot állított össze a BKV. Modernizálják az áramellátási hálózatot, emellett a villamospálya egyes, korábban nem korszerűsített szakaszait felújítják, új váltókat építenek be, és több helyen kicserélik a síneket. A nagykörúti megállóhelyek korszerűsítése során megemelik és kiszélesítik a peronokat, megkönnyítve ezzel a fel- és leszállást. Az új villamosok üzembe állításához kapcsolódó fejlesztésekre mintegy 5,1 milliárd forintot fordít a BKV Zrt. Április elejéig további 50 alacsony padlós Volvo csuklós autóbuszt szerez be, és a tervek között szerepel tíz új, alacsony padlós Ganz Solaris trolibusz forgalomba állítása is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.