BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ericsson: a széles sávé a jövő

A multimédiás és a menedzselt szolgáltatások jelentik a kiugrási lehetőséget az ágazatnak

Távközlés. A szélessávú mobilalkalmazásokban és a szerverhoszting vagy a menedzselt szolgáltatásokhoz hasonló fejlett megoldásokban látja a távközlési ágazat növekedési lehetőségeit Carl-Henric Svanberg, az Ericsson elnök-vezérigazgatója. A svéd távközlési berendezéseket gyártó cég vezetője a társaság éves közgyűlésén ismertette az iparág jövőjével kapcsolatos gondolatait, illetve az Ericsson által felismert tendenciákat. A szolgáltatók a legújabb szélessávú technológiák és multimédiás szolgáltatások bevezetése révén új bevételi forrásokhoz juthatnak, illetve növelhetik működé-si hatékonyságukat. A mobiltelevíziózás már nagy figyelmet kapott februárban is, amikor a torinói téli olimpia eseményeit lehetett követni. A szektor képviselői nagy reményekkel tekintenek a nyári labdarúgó-világbajnokság elé, hiszen a várakozások szerint ez az esemény komoly lendületet ad a szolgáltatás terjedésének. Egyébként a GSM-technológiát használó mobilcégeket képviselő GSM Association felmérése szerint a 105 működő harmadik generációs hálózatból öt hónapon belül 79-nél már a gyorsabb HSDPA-t használják majd. Az Ericsson gyors harmadik generációs megoldása jelenleg is számos hálózatban működik az Egyesült Államoktól Svájcon, Ausztrián át Olaszországig, és a társaság a hét elején jelentette be, hogy megállapodást kötött a 3 Scandinavia mobilszolgáltatóval is rendszerének továbbfejlesztéséről.

Egy másik fontos trend az ágazatban a menedzselt szolgáltatások és a szerverhoszting terjedése, amelyek a leggyorsabban növekvő területek közé tartoznak. A múlt évben például az Ericsson menedzselt szolgáltatásokból származó bevétele 29 százalékkal nőtt, és három szerződésnél is meghatározó összetevővé vált. A brit Marconi felvásárlása 1,2 milliárd fontért (457,3 milliárd forint) – a svéd vállalat történetének legnagyobb akvizíciója – is azt a célt szolgálta, hogy a szélessávú eléréstől az adattovábbításig átfogó portfóliót kínálhassanak a következő generációs hálózatokhoz – mondta el az Ericsson elnök-vezérigazgatója.

Nem szabad megfeledkezni a mobiltelefon elterjedésének társadalmi és gazdasági hatásairól sem – hangsúlyozta Carl-Henric Svanberg. Az előrejelzések szerint 2010-re hárommilliárd mobil-előfizető lesz világszerte, hiszen csupán tavaly 800 millió készüléket adtak el, ezzel a legnagyobb mennyiségben elkelt elektronikai cikknek számít a mobiltelefon.

A világszerte 56 ezer, Magyarországon mintegy hatszáz főt foglalkoztató Ericsson tavaly 151,82 milliárd svéd koronás (4313,6 milliárd forint) bevételt ért el, ez 15 százalékos bővülést jelent az előző évhez képest.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.