BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Folytatódik a jegestea-boom

A hazai élelmiszerpiacon továbbra is a leggyorsabb ütemben teret nyerő termékek közé tartozik a jeges tea, amelynek eladási értéke 15 százalékkal, az értékesített menynyiség pedig 23 százalékkal nőtt 2005 áprilisa és 2006 márciusa között az egy évvel korábbihoz képest – derül ki az ACNielsen felméréséből. A jelentős bővülés eredményeként a kiskereskedelmi forgalom meghaladta a 9,5 milliárd forintot, illetve az 55 millió litert. A jeges teák fogyasztói átlagára lényegében stagnál, egy liter átlagosan 176 forintba került a kiskereskedelemben.

E termék fogyasztása évről évre dinamikusan nő. Míg hat évvel ezelőtt csak 9,5 millió, addig tavaly már 70 millió liternél is több fogyott belőle – mondta el érdeklődésünkre Barta Zsolt, a PepsiCo tulajdonában lévő Fővárosi Ásványvíz- és Üdítőipari Rt. kommunikációs vezetője. A hétliteres egy főre eső fogyasztást is meghaladó mennyiség várhatóan az idén tovább bővül.

A hazai piac háromnegyedét öt márka forgalma adja, de az elmúlt évben látványos fejlődést értek el az alacsonyabb áron kínált kereskedelmi márkák is. Valószínűsíthető, hogy a szénsavas üdítőitalok és az ásványvizek piacára már évek óta jellemző verseny bontakozik ki a jövőben a prémium jeges tea márkák és a kereskedelmi láncok ismeretlen, ugyanakkor a prémium termékekhez képest árelőnnyel kínált produktumai között – tette hozzá Barta Zsolt.

A legtöbb jeges teát a hipermarketekben vásárolják, ez az üzlettípus 34 százalékkal részesedik a kiskereskedelmi forgalomból az ACNielsen adatai szerint. Nagy fejlődésen mentek keresztül a diszkontláncok, amelyek a 2004. április–2005. március közötti időszakhoz képest a duplájára, 14 százalékra növelték a részesedésüket 2005 áprilisa és 2006 márciusa között. A citromos a legkedveltebb, az eladott jeges teák több mint a fele ilyen típusú, míg az őszibarackos részesedése 40 százalék. VG

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.