Folytatódik a jegestea-boom
A hazai élelmiszerpiacon továbbra is a leggyorsabb ütemben teret nyerő termékek közé tartozik a jeges tea, amelynek eladási értéke 15 százalékkal, az értékesített menynyiség pedig 23 százalékkal nőtt 2005 áprilisa és 2006 márciusa között az egy évvel korábbihoz képest – derül ki az ACNielsen felméréséből. A jelentős bővülés eredményeként a kiskereskedelmi forgalom meghaladta a 9,5 milliárd forintot, illetve az 55 millió litert. A jeges teák fogyasztói átlagára lényegében stagnál, egy liter átlagosan 176 forintba került a kiskereskedelemben.
E termék fogyasztása évről évre dinamikusan nő. Míg hat évvel ezelőtt csak 9,5 millió, addig tavaly már 70 millió liternél is több fogyott belőle – mondta el érdeklődésünkre Barta Zsolt, a PepsiCo tulajdonában lévő Fővárosi Ásványvíz- és Üdítőipari Rt. kommunikációs vezetője. A hétliteres egy főre eső fogyasztást is meghaladó mennyiség várhatóan az idén tovább bővül.
A hazai piac háromnegyedét öt márka forgalma adja, de az elmúlt évben látványos fejlődést értek el az alacsonyabb áron kínált kereskedelmi márkák is. Valószínűsíthető, hogy a szénsavas üdítőitalok és az ásványvizek piacára már évek óta jellemző verseny bontakozik ki a jövőben a prémium jeges tea márkák és a kereskedelmi láncok ismeretlen, ugyanakkor a prémium termékekhez képest árelőnnyel kínált produktumai között – tette hozzá Barta Zsolt.
A legtöbb jeges teát a hipermarketekben vásárolják, ez az üzlettípus 34 százalékkal részesedik a kiskereskedelmi forgalomból az ACNielsen adatai szerint. Nagy fejlődésen mentek keresztül a diszkontláncok, amelyek a 2004. április–2005. március közötti időszakhoz képest a duplájára, 14 százalékra növelték a részesedésüket 2005 áprilisa és 2006 márciusa között. A citromos a legkedveltebb, az eladott jeges teák több mint a fele ilyen típusú, míg az őszibarackos részesedése 40 százalék. VG


