BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sváby lenyomta Frodóékat, bár a fiatalabbak inkább a fantáziát választották

Erősen megcsappant délutáni nézőszám mellett érvényesültek a már megszokott erőviszonyok. Kora este a hírműsorok nagyon szoros versenyét hozta a 19. műsorhét. A végső döntő előtt egy hét szünetet tartó Megasztár hiánya érződött a szombati nézettségen, így több hónapos TV2 uralom után egy RTL-es produkció került a toplista élére. Ugyanakkor egy igazi szuperprodukciót, a Gyűrűk ura-t legyőzve továbbra is kiválóan szerepel a Napló.
Bár tematikájában, szerkesztési elveiben jelentősen különbözik a két nagy kereskedelmi csatorna esti hírműsora, a nézettségi versenyben mégis fej fej mellett haladnak. Az elmúlt héten a TV2 Tények című műsora átlagosan 1 millió 80 ezer nézőt tudhatott magáénak, amivel átlagosan 36 százalékos közönségarányt ért el, míg az RTL Klub átlagos nézettsége 1 millió 78 ezer néző volt, ami 35,6 százalékos közönségaránynak felel meg.
A hírműsorok nézettsége még a nyárias idő ellenére is tartotta magát, míg az azt megelőző műsorok nézőszáma jelentősen csökkent mindkét csatornánál. A hírműsorok utáni esti produkcióknál is a korábbi trendek érvényesültek, azzal, hogy jelentősen csökkent a Jóban Rosszban hátránya a Fókusszal szemben: a TV2 napi sorozatának átlagos közönségaránya 30,2 százalékpont volt, ami már csak 2,5 százalékponttal marad el a vele szemben futó bulvármagazin részesedésétől.
Ami a toplistát illeti, a teljes nézőközönségben a legnézettebb produkciónak az RTL Klub táncos műsora, a Szombat esti láz bizonyult: több mint kétmillióan nézték a sztárok parkettmutatványát. A második helyre szorult Gundel Takács Gábor műsora, az Áll az alku: a vetélkedőt 1 millió kilencszázezren nézték.
Érdekeség, hogy a TV2 Napló című heti magazinját többen nézték, mint a vele egy időben kezdődő szuperprodukciót, a Gyűrűk urát. (Bár az összehasonlítás kissé nehézkes, hiszen a magazin csak egyórás, míg a film több mint három órán át tartott. Mindenesetre, amíg egy időben futott mindkét műsor, addig a Naplót többen nézték.)
Legalábbis a teljes népesség körében, mert a hirdetők számára fontosabb 18-49 év közti korosztályban már fordult a kocka: több mint százezerel több nézőt vonzott a fantasy-film, mint a valóságot feltáró műsor. VGO

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.