Erősen megcsappant délutáni nézőszám mellett érvényesültek a már megszokott erőviszonyok. Kora este a hírműsorok nagyon szoros versenyét hozta a 19. műsorhét. A végső döntő előtt egy hét szünetet tartó Megasztár hiánya érződött a szombati nézettségen, így több hónapos TV2 uralom után egy RTL-es produkció került a toplista élére. Ugyanakkor egy igazi szuperprodukciót, a Gyűrűk ura-t legyőzve továbbra is kiválóan szerepel a Napló.
Bár tematikájában, szerkesztési elveiben jelentősen különbözik a két nagy kereskedelmi csatorna esti hírműsora, a nézettségi versenyben mégis fej fej mellett haladnak. Az elmúlt héten a TV2 Tények című műsora átlagosan 1 millió 80 ezer nézőt tudhatott magáénak, amivel átlagosan 36 százalékos közönségarányt ért el, míg az RTL Klub átlagos nézettsége 1 millió 78 ezer néző volt, ami 35,6 százalékos közönségaránynak felel meg.
A hírműsorok nézettsége még a nyárias idő ellenére is tartotta magát, míg az azt megelőző műsorok nézőszáma jelentősen csökkent mindkét csatornánál. A hírműsorok utáni esti produkcióknál is a korábbi trendek érvényesültek, azzal, hogy jelentősen csökkent a Jóban Rosszban hátránya a Fókusszal szemben: a TV2 napi sorozatának átlagos közönségaránya 30,2 százalékpont volt, ami már csak 2,5 százalékponttal marad el a vele szemben futó bulvármagazin részesedésétől.
Ami a toplistát illeti, a teljes nézőközönségben a legnézettebb produkciónak az RTL Klub táncos műsora, a Szombat esti láz bizonyult: több mint kétmillióan nézték a sztárok parkettmutatványát. A második helyre szorult Gundel Takács Gábor műsora, az Áll az alku: a vetélkedőt 1 millió kilencszázezren nézték.
Érdekeség, hogy a TV2 Napló című heti magazinját többen nézték, mint a vele egy időben kezdődő szuperprodukciót, a Gyűrűk urát. (Bár az összehasonlítás kissé nehézkes, hiszen a magazin csak egyórás, míg a film több mint három órán át tartott. Mindenesetre, amíg egy időben futott mindkét műsor, addig a Naplót többen nézték.)
Legalábbis a teljes népesség körében, mert a hirdetők számára fontosabb 18-49 év közti korosztályban már fordult a kocka: több mint százezerel több nézőt vonzott a fantasy-film, mint a valóságot feltáró műsor. VGO
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.